Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 865 ggr
[134643]
0

Vad har du för matskål?

Nu är buren så gott som inredd här hemma ( Bäsarna kommer antagligen hem hit om en månad, men det är bättre att vara tidig än sen ;) )

Det enda jag har problem med är matskålarna! Jag vill ha matskålarna på ett hyllplan, men då behöver man ju en jäkligt tung matskål så att de inte puttar ner den. Hur gör ni? Sätter ni fast matskålarna på något sätt eller har ni dem på bottenplanen? :)

Zolah
0

jag har sådana som man fäster i buren, dom har även en special kant så tassarna inte får ont.

du kan ju skaffa en riktig tung skål men tror inte det funkar lika bra som en som man hänger upp

[Alenzi]
0

Jag har en tung och låg liten glasskål, perfekt form och storlek, som jag hittade på loppis :) Den kan inte vältas, den är söt och fint dekorerad och kanterna på hyllorna förhindrar dem i att putta ned dem.

Itchy
0

jag har stora hundmatskålar till torrfodret, och keramikskålar till färskmaten

You can't spell Bitchy without Itchy

[134643]
0

#1 Vart köpte du dem då= :)

Zolah
0

i djuraffären köpte jag ett par rostfria skålar, och dom två andra jag har följde med min bur ( furet tower ).

[134643]
0

#5 Okej! En sista fråga då, hur sätter man upp dem? Är de lätta att ta av för att göra rent och så? :)

Zolah
0

har två olika, ena hänger man bara fast på gallret.

den andra har som  'nypor' som nyoer fast, dom är lite knepigare att ta lös men dom sitter bra jämfört med rostfriskålarna då dom kan bli välta om en råtta får för sig att busa direkt under dem

[Ratass]
0

jag köper såna där aluminiumskålar till papegojor som antingen har hängare elelr skruv så jag bara tar ur själva skålen om den skall göras rent så hängarne sitter kvar

[lucke]
0

Dessa: Tycker att de är de bästa.

Zolah
0
[134643]
0

#9 Ah, okej! Då blire ett besök till djuraffären! :)

[lucke]
0

#11 Det braiga är att de finns i 3 olika storlekar. Jag har den största för Torrfoder och mellanstorleken för blötfodret.

[134643]
0

#12 Låter jättebra ju! Vi kommer bara ha två så två mellan eller något borde ju funka. Får se hur stora det är :)

[lucke]
0

#13 Då räcker mellan-strlGlad

AnnaRamnemark
0

jag har keramikskålar för katter till mina. Fast jag har iof dem på bottenplan så de gör inget om dem puttar runt dem. Men man borde köpa sån fågelskål så kan dem jobba lite för maten.

Thawelin
0

#9 Såna har jag också i tre olika storlekar, har även såna fast man skruvar fast dom i gallret typ, dom gillar jag. Dom är bra att ha ifall gallret är lodrätt

//Jacqueline Thawelin

[lucke]
1

Gillar saker man kan haka och klämma fast, det blir ju så rörigt annarsTungan ute