Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 845 ggr
mieeow
1

Mina Pojkar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer lite bilder på mina hanar som flyttade hit i lördags. Omplaceringshanar som bott lite överallt, blivit hanterade lite hur som eftersom deras förre ägare var ett barn. Nu bor de här, och gör framsteg hela tiden. Senaste framsteget Max gjorde var att han tvekade knappt över att hoppa upp i min famn när jag hälsade på dem innan, slickade dessutom lite saliv från mina läppar den sötnosen<3

Han börjar knastra bara av att jag står bredvid buren och pratar med demKyss

Kvar är det bara att få Råttis att inse att jag faktist är gosig också. för jag tror att han är en liten gospropp, inte en äventyrare som max. Så jag får gosa mycket med Råttis så han börjar tycka om mig han med :)

Det är inte så många bilder på Råttis, han blev rädd för kameran Förvånad

mieeow
0

Max smakar köttfärs, den är populär!

mieeow
0

mums mums

mieeow
0

Gosmage<3 längtar tills man kan plocka upp honom och pussa på magen utan att han blir livrädd, haha Kyss

mieeow
0

Så ståtlig :3

mieeow
0

haha, ibland måste man få se lite dum ut … Flört

mieeow
0

Sista nu, lägger in fler när jag tagit fler. Hoppas jag lyckas locka ut Råttis då också. Han är fin hooded Glad förresten, någon som kan säga vilken färg Max är? :)

mieeow
0

Nyss hemkommen från veterinären, och nu har jag tre olika mediciner att hålla koll på till de små. Obestämd Antibiotika mot deras nysningar, frontline spray mot ohyra och örondroppar till Max eftersom han har öroninflammation i ena örat. antibiotikan hjälper mot detta också.

Jag gick ju igen till vet för att jag ville ha något annat mot ohyran, trodde att det var skabb de hade eftersom det såg ut så av max rivsår. Visst var det lite underligt att det bara var max som hade det, och dessutom bara på ena örat! Men eftersom det inte är förrän nu jag fått dem hyfsat tama så jag kunnat se på dem ordentligt, så har inte jag sett att hans öra var fyllt med var! Stackars Max, jobbigt för honom. Rynkar på näsan

Som tur är så har inte trumhinnan blivit skadad (han skulle gått snett isf) och han kan få örondropparna. morgon och kväll ska han få dem, i en vecka. Någon som har erfarenhet av öroninflammation? Vetten sa att man sällan ser det på råttor, men någon kanske har erfarenheter? Förvånad

Magda
1

ååå så vackra! har ingen erfarenhet av öroninflammation tyvärr.. men det måste ju finnas någon som har här Kyss

mieeow
0

Tack! ja, visst är dem fina? :)

Nej, är nog rätt ovanligt… o: Hoppas någon vet något..