Konstig snedskalle...
det är något märkligt på gång med syrrans råtta, Bacardi. Det började för lite mer än en månad sen, när vi noterade att han verkade lite, lite sned. Men han har aldrig haft problem med rossel eller liknande, han är hälsan själv. Inte verkade han ha problem med balansen heller, utan beteede sig helt normalt. Men med tiden har han blivit snedare, och nu har han en tydlig snedskalle. Men ändå verkar han vara hälsan själv, inga balansproblem, inget rossel eller ens porfyrin.
Så vad är det han har råkat ut för? 
Självklart kommer vi besöka veterinär, men har inget större förtroende för att han skulle få rätt behandling om inte jag vet vad det är… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Tumör som trycker på en dålig nerv?
Yay, syster kommer mörda mig om jag säger att hennes favoritråtta fått en tumör… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Öroninflammation? Snedskalle ska behandlas så fort det uppstår, finns risk för att det inte går att få bort annars.
Qui dormit, non peccat
#3 jo, det vet jag. Tyvärr har jag inte haft så mycket tid över till hennes råttor då mina varit sjuka på löpande band. Och hon är lite mer oerfaren, vet inte att det kan vara ett problem när råttan faktiskt verkar frisk i övrigt.
//Lamina

Ta råttan till vetten, finns inte så mycket annat att göra. Be dem kolla öronen och ev medecinera. Blir snedskallen bara värre och värre och råttan lider så är det bästa att låta den somna in. Kan som sagt vara någon tumör eller stroke oxå, även om man ofta kan se en snedskalle mycket snabbare då.
Qui dormit, non peccat
Det kan faktiskt mkt väl vara myco, om jag minns rätt så började mina zooråttors utbrott med just snedskalle, förkylningssymptomen kom sen.