Mina 4 första råttor - presentation
Hej!
Igår eftermiddag hämtade jag och pojken våra efterlängtade råttpojkar på deras 5-veckorsdag. De är så söta och otroligt tama, vår uppfödare har gjort ett superjobb med dem.
Jag ville bara visa upp hur otroligt söta de är för er också. ^^
English blue med svarta ögon heter Zombie. Han var den största, med rätt stor marginal, i sin kull. Nu har jag ju inte kännt honom mer än ett dygn, men han verkar ha en split personality. ;) Ibland när jag plockar upp honom är han superaktiv och springer åt alla håll samtidigt, ibland är han jättegosig och kan nöja sig med att sitta i handen och bli kliad på ryggen.
English blue "devil" (vad jag förstår en ovanlig, om ens existerande, färg i Sverige? Enligt uppfödaren innebär det att han bär på albinogener och kommer blekas med tiden, precis som en husky) med röda ögon heter Anonymous, men kallas för Anon (Både pojken och jag är frekventa lurkers på imageboards, så det namnet var på något vis givet. ;) ). Han är helt tokig. XD Sitta stilla i en halv sekund? ICKE! Han är jättenyfiken och supernsabb och är överallt hela tiden.
Black "devil" med röda ögon är Tengil. Fast pojken kallar honom för DJ. Jag skulle visa vem Tengil var för honom, så jag sökte på Tengil på YouTube. Det första som dyker upp är en technoremix gjord av "DJ Tengil". <.< Så numera heter han det, till min stora förtret. Han är världens gosemonster och inte ens en tiondel så farlig som han ser ut. ;) Men han verkar vinna de flesta småbråken här hemma, så oddsen är att det är han som blir flockledaren.
Black Dumbo heter Fuji. Han lever helt i sin egna värld, och det är så sött att både jag och pojken skrattar lite åt det. Medan de andra bråkar om makten på ovanvåningen sitter han där nere och tuggar i sig den godaste maten. Medan de andra trängs om att få komma ut och hälsa på de lagom läskiga stora jättarna ligger han och sover och bryr sig inte det minsta. Men när man väl plockar upp honom är han världens kelgris och slutar aldrig slicka ens fingrar.
Där har ni mina småttingar. Jag hoppas att ni tycker att de är lika underbara som jag gör. <3
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
En till bild på dem.
Bilderna är någon vecka gammla, tror jag. Jag ville inte skrämma dem med kamerablixt det första jag gör.
häftigt med en black eyed devil! sällan man ser dem :)
Mycket fina allihop!
Tack! ^^
De båda rödögda är faktiskt devils, så det är inte bara den svarta. 
Åh vad söta! Vad ovanligt med devils, hade ingen aning om att det ens fanns i sverige :P Vilken uppfödare kommer de ifrån? :)
wow så fina!! gillade de där devilsarna.. har aldrig sett sådana och jag är så svag för röda ögon.. ja jag undrar med vilken uppfödare så att man kanske kan ställa sig i kö för en trevlig sån där rödögding i framtiden 

Vad gulligt sagt av er!<3
Eftersom jag bor i Tyskland numera är de köpta hos en uppfödare här.. Ledsen att jag inte kan hjälpa er hitta någon i Sverige. Jag vet inte hur pass ovanliga de är här i Tyskland, men det finns rätt mycket skrivet om dem och det var rätt många djävular i syskonskaran.. ^^ Det skall bli spännande att se hur färgen utvecklas. Uppfödaren sade att den blåa djävulen kommer bli helt vit tillslut, men att hon inte visste hur pass mycket den svarta skulle blekas.
Naaw så söta! Och spännande med devils!
Också, kul med utlandsboende medlemmar på RiF :D
vem/vart är dom ifrån? :) bedårande! :')
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Dör en smula!
Vilken uppfödare kommer dom ifrån? Tyskland är ju inte så fruktansvärt långt bort… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#7 Tack! ^^ Jag vet inte om jag är sa kul, eller utlandsboende för den delen, haha. Jag flyttade nyss hit sa jag känner fortfarande lite att Sverige är hemma..
#8, #9 IkarusRattery (<--gjorde jag det där rätt nu? >.<) Det ligger i Ruhr-omradet, sa det är ända en bit.. Men ni kan ju alltid kolla lite. ^^ Tänk bara pa att Tyskar inte förstar engelska alls (generellt, det finns saklart undantag som bekräftar regeln. Men den här uppfödaren kan inte engelska) om ni försöker kontakta henne..
Jag blir sa glad när ni säger att de är fina! Det vet jag ju saklart själv.. men det är alltid lika roligt när andra ocksa tycker de är fina. ^^
Devils ser ju bara för awesome ut!
men har för mig vi hade någon diskussion om generna är dåliga?
Ja, jag älskar den svartas utseende. Han har nog blivit lite av en favorit hos mig… tyvärr. >.>
Jag läste här pa forumet att ni sade att devil-honor har svart att föda, och att man inte bör avla dem pga detta… men jag har inte läst eller hört nagot sadant nagon annanstans. Men jag har ju inte skannat allt noggrant, sa det är möjligt att ni har rätt! Vi tänkte inte avla pa honom i alla fall, saklart, sa det är nog ingen fara. ;)
sökte bara på devil här på forumet och kom fram till megacolon som de "kan" bära på, med det kunde ju även roans göra så så vanligt kan det ju itne vara då.
Täntke itne att du skulle avla men man undrar ju då om tysken som avlar har det i åtanke? :O
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det vet jag faktiskt inte. Devils är som sagt inte lika "exotiska" här som de är i Sverige, sa det är nog större koll pa dem här skulle jag tro. ^^
Det ökar väl risken om man avlar djur som ocksa ligger i riskzonen?(det är i alla fall sa jag fattar det. Men jag är ingen genetiker, eller ens erfaren med rattor sa bli inte irriterad om jag säger fel!) Mamman till pojkarna är en Pearl self och pappan en röd-ögd Siames. Det är alltsa ingen av dem som själva är devil.. är det da daligt att para dem för att avkomman eventuellt kan bli devil och bära pa detta?
njenej missförstå mig inte! blev bara nyfiken :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det blev jag ocksa när du skrev och berättade. Jag vill veta sa mycket som möjligt om det jag haller pa med.. framförallt om det är levande individer det handlar om! Det är bra att veta att de kan bära pa det, sa jag kan halla ett öga pa dem.. Men men, vi far väl helt enkelt hoppas pa att ingen av dem blir sjuka.
Ja :/ hade ju vart för hemskt om det skulle infalla på ens egna
Jo.. men det finns ingen anledning för mig att börja oroa mig för det nu. Bättre att njuta av hur underbara de är medan jag har dem. ^^
Totalt orelaterad fraga. Jag läste nagonstans här att jag inte borde släppa ut dem att springa fritt förrän de älskade mig sa mycker att de kom fram till gallret och hälsade varje gang jag kom hem? Just nu är de inte det minsta rädda för mig, jag stoppar in handen da och da när de sover och klappar dem lite (vet inte om jag borde egentligen utan kanske borde lämna dem ifred?) och de verkar tycka att det är supermysigt. Jag tar upp dem da och da när de gar upp pa min hand, och de tycker väl det är lite trakigt att hänga med mig hela tiden, de vill utforska. Varje gang jag öppnar buren kommer de springande till dörren, men inte för att hälsa pa mig, utan för att hoppa ut och utforska omgivningen. Jag vill ju släppa ut dem sa fort som möjligt.. men jag vagar inte riktigt ännu. Hur länge borde jag vänta, tycker ni?
så länge de inte är rädda för dig så :) börja med att ha ut dem på sängen tex, så har de lite mer frihet å du kan ligga å mysa med dem