sover i sitt bajs
Mina två råtthanar STINKER verkligen!
För tillfället så sover de på översta våningen i sin bajslåda.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra-- kisslukt är lätt att undvika då jag bara behöver hålla torrt inne i buren, men det är värre med bajslukten.
Resten av familjen är inte så förtjust i de små liven, men det har blivit ännu värre nu när jag ständigt får höra "du luktar ju bajs! Du kanske inte borde ha dom innanför kläderna", men det är ju innanför mina kläder dom vill vara.
Älskar dom! Men jag klarar inte av att behöva känna en riktigt obehadlig stank varje gång de är uppe i mitt ansikte.
Vad att göra? :/
Mocka bajs varje dag:) Vissa råttor är mer grisiga av sig än andra, men mockar du varje dag så kommer dem inte ha så mkt bajs Tt sova på. Och lägg toan på bottnen i ett hörn istället :)
Ställ krypinet de "ska" sova i där bajslådan står nu. Det är ju uppenbarligen där de vill sova. ;)
Mina flickor har sin bajslåda längst ner i ett hörn och jag har aldrig sett någon av dem sova i den, inte ens omplaceringstanterna som jag blev varnad för att de skulle vara "snuskiga" och sova i sitt eget bajs. Icke, inte sedan de kom till mig i alla fall. :)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Flytta toan till botten och sätt något annat mysigt de kan sova i däruppe :)
åh, dom pluppar mest hela tiden :c känns som att jag har missat någon viktig punkt gällande det här med bajs…
Det är inte överdrivet fräscht att få en hel hög med bajs innanför tröjan, speciellt inte när jag har märkt att den sista bajskorven har en förmåga att vara lös och alltid dyker upp när de springer runt = ofta halvt utsmetad --
Se över vad de äter, det låter som om något inte är bra för dem eller att de får det för ofta. Lösa magar och överdrivet bajsande beror oftast på kosten.