Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1490 ggr
[postmortum91]
0

(S)Två trevliga killar till bra hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Elvis

• födelsedatum - vet inte säkert, yngre än ett år
  • black husky roan, slät
  • hane/kille/pöjk
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - ingen info
  • faderns namn, födelsedatum, vikt - ingen info
  • moderns namn, födelsedatum, vikt - ingen info
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - se nedan
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Elvis gick absolut inte ihop med mina råttor, visade aggresivt beteende, med Ralph går det utmärkt.
    Elvis är en handtam, lugnt råtta som gärna utforskar, och kryper upp i knät när han själv känner för det.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - priset spelar inte så stor roll, jag vill att de skall få komma till ett stabilt hem som är erfarna - nej inte reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns - Karlstad/Hammarö
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - mejl mary_ann4@hotmail.com
  • Om annonsen ska vara låst eller ej - ej låst

Ralph

• födelsedatum - vet inte säkert, yngre än ett år
  • Black hooded, slät
  • hane/kille/pöjk
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - ingen info
  • faderns namn, födelsedatum, vikt  - ingen info
  • moderns namn, födelsedatum, vikt - ingen info
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - se nedan
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Ralph är väldigt överviktig och lat, han ligger hellre i buren och sover än är ute och springer. Han får bättre ihop med mina andra råttor, men det kanske beror på att han inte kan springa ikapp dem, ibland kan han visa agg mot dem han med. Annars är han handtam, trevlig men sover hellre än att myser och utforskar
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - priset spelar ingen stor roll, jag vill att de skall komma till ett stabilt hem som är erfarna - nej inte reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns - Karlstad/Hammarö
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - min mejl mary_ann4@hotmail.com
  • Om annonsen ska vara låst eller ej - ej låst

Jag köpte dem själv av en tjej för cirka en månad sedan, redan samma dag märkte jag att de inte gick ihop med mina andra råttor så jag åkte tillbaka till tjejen och köpte även buren till dem. Så nu har de varit i sin bur och mina tre andra i sin bur och jag har fått tagit ut dem i två omgångar eftersom de blir riktigt otäcka bråk när de är ute samtidigt. Detta har gått relativt bra. Men på senare tid inser jag att jag ger inte någon av råttorna tillräckligt med tid för allt detta extra jobb. Snart börjar jag även studera på universitetet och då kommer jag absolut inte ha tid att ta ur råttor i två omgångar varje dag. 

Ralph och Elvis behöver ett hem som kan hjälpa Ralph att gå ner i vikt, jag lider av att se alla hans misslyckanden när han klättrar och leker. Elvis har en avkapad svans ser de ut som, jag vet inte vad som hänt med honom. Annars mår råttorna bra, förutom att Ralph har börjat blivit tunnhårig på ryggen senaste tiden, ingen ohyra kan jag försäkra.

Om du/ni inte har bur så går de även att köpa till. 

Jag har inte hunnit lära känna dessa killar fullt ut, men de är verkligen underbara, och snälla.

[postmortum91]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på Elvis också

[postmortum91]
0

Snälla någon?
De måste akut omplaceras nu eftersom jag inte har plats eller tid för dem längre, jag håller på att flytta och börjat universitetet så de måste få komma till ett ställa där de finns bättre resurser för dem

[postmortum91]
0

Snälla det är akut fortfarande. finns det INGEN som kan ta hand om dessa söta råttor?

Du är jättesnälla båda två.