Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1052 ggr
kimky
0

(K) Blå eller Svart tjeja!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej, Söker en hona i färgen svart eller blå som ska vara hel färgad ^^. Och skall inte vara naken eller rex utan släthårig :) Skulle vara ett stort plus om hon hade stamtavla men det är inget krav då.

Vi har redan 3 rått honor som hon ska bo med och stort akvarie som bur :)

Vi bor i Linköpings trakten i Östergötland.                                           Kontakta genom PM eller mail Kim.cull94@live.se

O.B.S STORT krav dock……….Hon ska vara snäll och mysgo :3

Ratlings
0

Om du byter ut akvariet till en stor bur med massor klättermöjligheter kanske du får mer napp :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Fridborg
0

Snap!

kimky
0

Jo men dom har det där i. och dom får komma ut mycket ofta.  Dom här stora gallerburarna har vi ej fått tag i. och dom ska även få större så snart det e möjligt(buren är 150x50x50cm(Längd x bredd x höjd med hänggungor,pinnar,hus m.m just nu då).

Snap?

[Ratass]
0

hade själv inte velat sälja råttor om de ska bo i akvarium då de behöver höjd, inte längd. :/

Ratlings
0

#3 Det spelar ingen roll, råttor ska ha gallerburar med höjd, så dom kan klättra. Finns massor tillsalu överallt så att ni ej fått tag i en tycker jag låter konstigt.. Obestämd

// Lise

Banankaka320
0

Och det är skitdåligt syre i akvarium, några av mina började rossla när dem bodde där en liten stund bara innan jag köpt riktig bur :(

Susanna_w
0

Så länge du inte byter ut buren kommer du inte hitta lyckan av en seriös person tror jag.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

kimky
0

#6 Vad för tak hade du? Taket vi har är helt i galler så inte varit några problem vad vi har märkt iallafall.

/Micke

Ratlings
0

#8 Akvarium "andas" inte, spelar ingen roll om gallret är av tak eller inte..

// Lise

kimky
0

Himelstalundgymnasiet har trä med galler i taket och dom har fått go kretik för sina burar.

/micke

Ratlings
0

#10 Råttor ska ha/trivs bäst i gallerburar med höjd så dom kan klättra. Tror faktiskt inte så många är så pigga på å sälja till någon som kommer ha dom i akvarium.

// Lise

Fridborg
0

Jag skulle inte sälja till någon som har dom i akvarium i alla fall. Spelar ingen roll hur akvariet ser ut, punkt.

Banankaka320
0

#10 Vem gav den kritiken?

kimky
0

zoo butiker o några fd uppfödare.

Fridborg
0

#14 Min uppfattning är att zoobutiker sällan vet vad de pratar om. I tex Bromma Zoo har de INGENTING att klättra på.

kimky
0

Går blanda annat på Arken zoo butikerna i Norrköping då hon som har hand om smådjursinköpen är fd råttuppfödare inom SRS dock har jag inget namn(det märks vad hon pratar om!). Hon höll bland annat på med blåa vet jag ett tag i större skala.

Vet att många butiker inte har koll för fem öre på råttor,här är det bara 2 arken zoo butiker i båda Norrköping,Linköping och Motala. Alla utom två väljer bort de pga de inte har tid för de samt är nästan alla de som jobbar i Linköping/Norrköping utbilda för exempel.

/Micke

Banankaka320
0

Djuraffärer är skit :) Och varför är hon en "före detta" uppfödare? xD

Jag skulle aldrig sälja en råtta till akvarium, akvarium är för fiskar. Mina blev sjuka av det, och jag lär aldrig använda akvarium för råttor igen. Isåfall att förvara 100liter Torrfoder åt dem xD

kimky
0

#17 Vad jag förstått var det pga hennes hälsa så hon la av men vart bättre och började jobba igen.

Isåfall kan man lika gärna säga att gallerburar är för fåglar ^^

Banankaka320
2

#18 Nej för fåglar o råttor gillar vara i höjder, fiskar gillar att vara i vatten, inte råttor.

+ Så tkr jag inte fåglar ska vara i burar

Banankaka320
0

#18 Nej för fåglar o råttor gillar vara i höjder, fiskar gillar att vara i vatten, inte råttor.

+ Så tkr jag inte fåglar ska vara i burar

wintermynta
2

#16 Ja det sa väl allt.

Men nog om det. Vänligen håll er till tråden. Jag tror allas synpunkter gått fram ang val av bur men det är inte det som ska diskuteras.

DuBetMig
0

*tass*

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.