Ny råtta - tvätta?
En kund lämnade tillbaka sin råtthona pga att den var agressiv. Det visade sej att den inte är agressiv över huve taget :/ Den snällaste råttan ur den kullen faktist :) Hur fin som helst! Men, eftersom att vi inte visste vad den råttan varit/varit med om så kunde vi inte sätta tillbaka henne bland dom andra råttorna, så det fanns inget val, vi kunde inte ha kvar henne. Endast 11 veckor :( Tråkigt att behöva sluta hennes liv där. Så jag tog hem henne :)
Min fråga: Eftersom att jag inte vet vart hon har varit vill jag tvätta henne. Hon kan ju ha ohyra bla. Vad ska jag tvätta med? Finns det något speciellt råttschampoo eller lusschampoo osv ?
Vad mer bör jag tänka på?
hmm jag förstår inte. du säger att Ni inte kunde ha kvar henne på ett ställe så i slutet säger du att du tog hem henne? jag fattar inte. hehe seg men men =)
inte för att jag svarar på din fråga nu men men .D

Vi kunde inte släppa henne till dom andra råttorna som ska säljas pga att vi inte vet vart hon har varit. Hon kan ju ha fått någon annan sjukdom som vi inte vill ska spridas till dom andra råttorna, så jag tog hem henne. När jag vet att hon inte har fått nåt joks så får hon träffa andra råttor igen.

Karantän är på 6v. Då ska dom som sätts i karantän sitta separat i en egen bur (& gärna eget rum) Händer ska tvättas mellan råttorna i karantän & dom övriga samt byta kläder.
Vill du ohyresbehandla finns dermocan på apotek & i djuraffär. Men det tar bara ohyra & inte skabb..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken