depprimerad råtta?
Jag har haft min nya rådis i ungefär en månad, hon är i medelåldern och pigg samt tvättar sig som hon ska, men jag kan inte hjälp att tro hon är depprimerad,
ett tecken är att hon har tappat vik och inte så jätte lite heller då hon var större än mina andra två och nu är mindre än dem,
hon sitter också helst ensam i sin sputnic (en sovkorg som hängs i taket på buren) även om de andra råttorna kommer och buffar på henne
jag vet inte vad jag ska göra för att göra henne gladare, dem får springa runt i lägenheten hur de vill och jag umgås redan med dem ganska mycken
funderar på att ge henne lite fetare mat för att hon ska gå upp i vikt åtminstone
Låter som att hon kan vara sjuk. Har du märkt andra symptom, tex äter mindre/dricker mer eller mindre, blod eller var från slidan etc?
Har inte märkt att hon dricker dåligt eller har varit/är sjuk på något vis bara att hon gått ner i vikt. hon är väldigt pigg men lägger sig ändå ensam.
det kan vara att hon inte är van vid det nya förhållanden, som annan kost, extremt mycket större bur, rangordningen har skiftat också. har inte haft henne så länge.
men det kan vara så att hon skanar sin gamla burkamrat,
anledningen till att jag tror att hon depprimerad är för att jag gör en mindre hälsokoll på råttorna 1-3 gånger i veckan, och det har inte varit några konstigheter

Kolla hennes tänder så det inte är något problem med dem.Behöver inte vara det men kan vara värt att kolla.
inget fel på tänderna heller (ingår i hälsokollen;) gula och fina samt inte för långa