Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 489 ggr
Fridborg
0

OT - Spyr galla snart

Jag är så HIMLA trött på renoveringen av min nya lägenhet! Det går för långsamt, är för mycket pengar att ligga ute med, för lite vänner som ställer upp, en fullkomligt söndertrasad rygg och 4 veckors deadline nu.

Det som behöver göras är: Målartvätta taket och måla det.

Grundmåla väggarna. Måla väggarna med vanlig väggfärg.

Måla alla snickerier flera gånger.

Lägga ett helt nytt golv.

Tvätta, spackla, slipa och måla hela kokskåpet.

Spackla, slipa och måla halltaket.

Tvätta, spackla, slipa och måla garderoberna och väggarna i hallen.

Installera de nya köksluckorna med bänkskiva.

Samtidigt ska andra lägenheten packas, städas, bestikdigas osv.

DET ÄR FÖR MYCKET.

Sorry alla, behövde bara gnälla av mig. Vilken sjuk j***a tur att jag har mina söta pälsbollar! Skulle blivit knäpp för länge sen utan dom!

hus-musen
0

Jo fast du får se det positiva, fick du inte gratis hyra? :)

Du kan ju ta en sak i taget, taket är ju inget man behöver prioritera om det inte ser förjäkligt ut. Väggarna är viktigast och golvet. för det är ett helskotta att lägga golv när man väl har saker överallt.

Så om jag vore du skulle jag grunda väggarna, lägga in golv, täcka golvet och sedan fokusera på tak och annat.

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

#1 Haha… åh herregud… ja du ska se taket. Har lagt ut bilder på eländet på Hemmet i Fokus. Man MÅSTE göra det först (typ) för att komma vidare. Fast jag har börjat grundmåla nu.

Jo, gratis hyra is the shit, men bara gratis en månad till :P

Fridborg
0

Grundmåla väggarna ändå, alltså.

hus-musen
0

Ah i see! 
Okii ändring på prioriteringen då, tak först och sen golv :) Grundar man väggarna så kan man ju måla dem sen eller tapetsera, spelar ju ingen roll om man gör det när man flyttat in!

Längtar och fasar för våran renovering av lägenheten, ska in nytt golv, stambyte, byte av el, renovering av kök och badrum, tapetsering och målning och byte av fönster. Kommer ta en evighet och jobbigt att bo i röran under tiden men i slutändan blir det nog bra. Hoppas jag.

Qui dormit, non peccat