Jag är på jakt efter råttor!!!
VARNING! ACHTUNG! WARNING!
Jag är på jakt efter råttor, så nu går ni inte säkra där ute (någonstans i Sverige), ni som har rådisar som kan tänkas lämpa sig till min (Arinella´s - grundad 1985, reg i SRS sedan 1988)temperamentsavel. En fördel är om ni tar kontakt med mig genom att skicka ett PM typ "Hej, jag har jättesnälla råttor. Ring gärna mig på tel…"
Vad letar jag efter då? Förutom friska ska de vara supersociala, dumsnälla och jättetrygga individer gärna vältypade och stora - då mina egna krympt en aning. Lugna och kontaktbara (söker ögonkontakt) sällskapsråttor med häng (slappnar av när man lyfter upp dem och är fullständigt trygga med människor) som är snälla mot burkamrater och inte kröker ett hårstrå på en nykomling till buren (oavsett om det är honor eller hanar). Gärna med kända föräldrar som man vet är/var friska, snälla och fina.
Jag är även intresserad av att låna in hane för avel. Hojta till om du tror att du har något av intresse! Eller om du vet någon som har en jättesnäll råtta. Tipsa mig!!!

still sörtsching me ljus å lykta

putt ;)

Cosmonita har ju några ungar som inte är tingade än ur sina kullar, du kan ju höra med henne?
Tack. Mera tips är välkommet!

Gerodean, söker du srs råttor till din avel eller efter bra djur? Alltså vare sig de är srs reggade eller inte…

Det där lät fel, lät som srs råttor inte var bra, haha, jag menade såklart om en råtta som inte är registrerad men jättego skulle intressera dig.
Själv har jag ingen, jo en hane, men han fick "knäcka nötter" i julas så att säga ;P
Blev bara lite nyfiken…
Jag är intressserad av allt, helst ej striped/husky/roan. Dock vill jag lära känna råttorna grundligt om de är från okänd stam, samt gärna veta att närmaste släkten är trevlig och frisk.

Låter fint det!