Hjälp mig!
Hej! Jag har 4 råtthonor, 2 st har fått en knöl i ena armhålan. Det är rätt så stora knölar varav en har bruna små prickar runt bakben och på mage. Vad kan det vara för prickar? Är det ohyra,i så fall vad och vad kan jag göra? Och vad är det för knölar samt vad kan jag göra?
Snälla snälla hjälp mig. Jag älskar mina små bäbisar och jag vill rädda dom trots att dom börjar bli till åren…
Kram Kerstin

Hur gamla är dem?
Knölarna i armhålan kan vara tumörer, varbölder eller kanske svullna körtlar. Beror lite på hur de sitter.
Bruna prickar kan vara smuts, de inte tvättar sig ordentligt eller så är det löss. Rör de på sig om du tittar med förstorningsglas?
Qui dormit, non peccat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De är ca 2 år gammla.
de är inte så hårda knölar och sed sitter rätt så precis i armhålan. dom kan gå men värkade ha lite ont i dom när jag klämde och kände på dom. Vad kan jag göra åt detta problemet. Jag ska köpa förstorningsglas i morgon så jag kan ta mig en titt.
Tack så hemskt mycket för ditt svar!
Kram
Om prickarna är ohyra så gå till vet. och få stronghold utskrivet
Det ska jag i så fall göra. tack!
det är löss…
Finns det något jag kan köpa emot det som är receptfritt?
Kram

Nix, finns inget receptfritt som funkar bra. Stronghold är det som gäller, en droppe i nacken och du behöver inte sanera buren och alla ytor de brukar vara på. Stronghold kan man utan risk överdosera kraftigt, och funkar både på bäbisar och klena gamlingar.
Qui dormit, non peccat