Råtthjälpen söker
Råtthjälpen börjar få lite ont om frivilliga jourhem och aktiva medlemmar. Just nu skulle det behövas någon i göteborg åt en naffsig ettårig tjej.
Men även jönköping sitter det två snälla hanar som skulle behöva komma in i jourhem.
Alla som har intresse att ställa upp. Även på andra orter, maila info@ratthjalpen.se 
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Alltså blir den råttan som sin egna eller bara har den tills man hittar ett nytt hem åt den?
Ungefär både frågorna. Råttan tillhör föreningen råtthjälpen. Säljes via dess hemsida till hem som kontaktperson godkänner. Men bor i jourhem som dennes egna råttor tills hem kan hittas.
Pengarna som kommer in ska in på rh konto. Går till veterinär konto. Dvs kommer det in en sjuk råtta, kastrerings behov etc. Så kan man ansöka om ekonomisk hjälp via råtthjälpen.
Ligger artikel på ratthjalpen.se hemsidan. Där står det allt som krävs av jourhemmet.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag är ju intresserad av att hjälpa till inom råtthjälpen, men just nu ekonomiskt sätt så är det omöjligt, då jag inte kan införskaffa burar. Men senare så skulle jag mer än gärna vilja hjälpa till.
Synd att jag har typ fullt nu, annars kunde jag ställt upp här i södermanland… Ska iallafall bli medlem när jag flyttar till eget! :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
#2 Ok. Ska läsa där när jag är lite piggare. Är trött just nu.
När jag flyttat så kanske jag hör av mig, beror på hur mkt plats jag har (a)
(småland) Dock har jag varken bil eller körkort…
Jag ställer gärna upp som jourhem! i Örebro. Går in och läser lite senare på råtthjälpens hemsida. Skicka PM om ni undrar något om mig.
jag har blivit medlem nu :) utanför gbg ;P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Jag puttar denna tråd då Råtthjälpen är i desperat behov av nya, pigga och engagerade Medarbetare.
Många skriver här på forumet i våra trådar att dom vill hjälpa till, men när vi sedan tar kontakt får vi oftast inget svar och det är beklagligt, när vi verkligen behöver er hjälp för att hålla verksamheten vid liv.
Främst är det givetvis jourhem vi söker, men även transporthjälp, kontaktpersoner, tillfälliga jourhem bara för några dagar, hjälp med hemsidan etc.
visst var man tvungen att betala medlems avgift?

#10, tidigare har det varit så, ja. Vi ska dock se över dom ekonomiska frågorna, bland annat medlemsavgifter vad gäller jourhem etc. Man ska inte behöva gå back för att man hjälper till, så att säga.
Jag har försökt å få kontakt med nån på råtthjälpen men va ingen som svarade. Hoppas pengarna kom fram.
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

#12, om inget svarat på ditt kontaktförsök ber jag om ursäkt å Råtthjälpens vägnar. Ska genast se till så du blir kontaktad!
Jag har inte råd/plats för att kunna vara jourhem men jag kan vara kontakt person i norrland/västerbotten om det behövs?