Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 713 ggr
MuffinsYang
1

Naffsande råtta. Hjälp?

Tja.

Köpte en råtta (eller ja, två råttor) häromdagen. Den naffsar på mig lite då och då, både på fingrar och tår med mera. Inte så att det gör ont eller går hål på huden, men ändå så att man hoppar till för att man inte är beredd och ett beteende jag hellst vill att den slutar med.

Någon som vet hur jag ska göra för att få den att sluta bitas?

razerman
0

den hälsar typ asså känner mina gjorde det först med :) men dom slutat nu och bara om jag luktar gott naffsar dom men inte hårt men om dom naffsar hårt är det bara säga fy och skälla på dom lite så blir det bra :D

[Alenzi]
0

Om det är bebisar handlar det förmodligen bara om bus.. som med hundvalpar eller vilka djurungar som helst :) Om du vill busa med kan du låta handen skutta runt lite kring råttorna, så skall du se att du snart har fått popcorn. Om de verkligen nyps så det gör ont eller blir märken kan du testa att blåsa dem i ansiktet för att få dem på andra tankar och markera att det inte är en jättebra idé, men om det är bebisar skall du som sagt inte ta det på så stort allvar =)

mikeiko
0

Tjuvnyp! De kan ofta ha orala perioder, särskilt i början. Blås på dem eller puffa bort dem så de förstår att du inte vill att de gör så.