Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 813 ggr
mlinz
0

Mina nya tjejer Tila och Malva!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha varit råttlös i några år så blev sugen för stort när jag hittade en uppfödare "bara" tio mil bort som sålde råttor!

Så för 1½ vecka sedan flyttade lilla Malva och Tila hit :)

Har jag färgbestämt dem rätt? agouti aubk mm och black eubk mm?

Tila på bilden :)

mlinz
0

Malva :)

mlinz
0

Katten Luna håller koll på nya kompisarna :)

Fridborg
0

Som så många här skriver, ha inte kutterspån! Det innehåller massvis med damm och terpentin! De kommer även att behöva en större bur, och högre så de kan klättra! (Dessutom kommer de knaga upp garnet du har spänt upp saker med DIREKT) :P

Annars: vilka sötnosar :)

mlinz
0

Inviger nya hängmattan :)

Nu ligger de och sover i hängmattan för första gången <3

mlinz
0

Jag har inte kutterspån, det vet jag om redan, har toa-lätt strö :)

Större bur ska införskaffas också, tyckte denna var lagom tills jag fått dem tama :) Kom inte på någon annat än garn :P

Lamina
0

Nawww, vilka små sötnosar! Grattis till dom! Kyss (Och välkommen till forumet!)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

mlinz
0

#6, Tack!

Ska bli en rejäl bur och 1-2 tjejer till senare. Har till och med lurat sambon som var väääldigt skeptisk förut till att tycka om dem, han har till och med pratat om att råttorna ska få ha ett eget rum i huset vi ska köpa efter att ha fixat iordning detta vi bor i nu :) 

De avr väldigt sociala och framåt hos uppfödaren, sedan har de varit lite fega sedan de flyttade hit :) Men nu kommer de fram och hälsar, tar godis ur handen och man kan lyfta dem (även om det inte är poppis ännu ;) )

Fridborg
0

Sorry, ser nu att det är toa-lätt! Det var så ljust och grumligt.

mieeow
0

så söta! Kyss

Kul att du hittade hit också!

När jag hänger upp hängmattor så brukar jag helt enkelt ha fyrkantiga/rektangulära fleecebitar, klipper hål i hörnen (inte för långt ut, fleece töjer ut sig rätt mycket så är det för långt ut så kan det gå i sönder ) sedan sätter jag nyckelring/S-krok i hålen, antingen en krok på två hörn eller en krok i varje, sedan hänger man upp! :) Man borde kunna sy runt kanterna och i de klippta hålen för att göra det säkrare och minska att det drar ut sig, men det har jag inte orkat :P

Guldheden
0

Åh! Min storasyster heter också malva, uuuunderbart namn!! grattis till tjejerna