Utställningen i hallstavik och kallhäll.
hej undrar bara e de nån som ska gå på nån utav dom eller båda?
jag funderar på att gå på båda men sen om det blir så får jag se.
När är det i Kallhäll?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#1: det är den 7/5.
Jag ska komma på den i kallhäll. :)
I Hallstavik är det den? har ej så långt dit.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#3: Det är den 23/4.
På srs hemsida står det att den i kallhäll är den 26/5
och i hallstavik den 6/5
Jag kanske drar iväg på Kallhäll, men bara som åskådare. :)
Usch, jag blir ju sugen på att ställa ut Obi, äldsta tjejen, i pet nu ju.. 
#8 men gör det vetja
#9, Men då måste jag ju bli medlem i SRS och regga Obi.. Äh, får ställa henne nästa gång! :)
aha du e inte medlem hmm ja ja det e du inte ensam om, jag e inte det heller det e därför jag bara tänkte ta med råttisarna för att kolla hur dom skulle beteé sig i en sådan situation med en massa råttor och människor, men om det går bra så kommer jag nog regga dom och bli medlem i srs =) och kanske ställa ut dom i framtiden, men jag antar att det blir i pet class. för dom har vel inte standard teckningar vad jag vet?
Kan man ta med råttor om man bara är åskådare och inte ska ställa dom? 
#12 japp, är de friska och kommer igenom hälsokontrollen så kan du ta med dina råttor, oavsett om de ska vara med eller inte.
Jag vill åka till Stora Vår, men jag har inte bestämt mig än. Får se om det går tåg till rätt tider, eller om jag lyckas ordna sovplats. Och så ska jag bestämma vilka som ska med och vad dom ska vara med i osv.. Men jag har ju fortfarande lite tid att fundera! ;)
Åhå, då släpar jag nog med Obi ändå.. Måste man ha transportbur, eller går det bra om man går omkring med dom på axeln/i tröjärmen?
Det är ju skönt för råttan att ha någonstans att komma undan där den kan sova, äta och dricka i fred.. dessutom vill hon säkert göra ifrån sig lite, och då lär ju du bli toalett om du inte har någon med dig. ;)
Jag skulle absolut rekommendera att ha en liten transportbur med sig.. Det är massor av folk med ännu fler råttor och hur mycket ljud som helst m.m. på Stora Vår.. jag själv vill inte bära omkring på mina råttor när jag åker iväg, det finns alldeles för mycket att titta på. Då får de sova i sin bur i lugn och ro i stället. :) Är faktiskt rätt skönt med lite "avlastning".
Dessutom brukar vi gå iväg och käka på en restaurang på lunchen, och då kan vi ju inte ta med råttorna. Vissa tar ju med sig mat, så de kan ju stanna inne i lokalen.
vart ligger Kallhäll?? är det vid Enköping eller?
#16 strax norr om sthlm, vid Kungsängen
hur går det till på utställningen vad får man göra?
hur går friskkontrollen till o.s.v?
får man ta ut råttan ur buren i utställningslokalen och ha den på axeln t.ex?
#18 Friskkontrollen är under en förbestämd tid, de kikar igenom råttan så att den inte har någon synlig ohyra, är sjuk eller har knölar. Man får inte komma in i lokalen med råtta/or efter friskkontrollens slut, sen får man inte gå in ut ur lokalen med råttan trots att man kommit igenom kontrollen tidigare.
Det är fritt att promenera inne i lokalen med råttor, vare sig det är i bur eller på axeln. Men se till att ingen pillar på din råtta utan att sprita händerna innan, och du ska alltid sprita händerna innan du klämmer på andras råttor samt efter det, innan du börjar plocka med din råtta igen. Allt för att minska smittorisken.
ok finns det sprit tillgänligt där borta som man får ta av, eller ska man gå till toaletten hele tiden och fixa med tvål och vatten
Jag har köpt alkogel på apoteket.. man bör inte ta för givet att det finns att få. Tvål och vatten desinfekterar inte.
ok då borde jag nog köpa det och ta med eget så man har det när man ska klämma lite på andras råttor eller mina då
Men Obi sover ju bara i buren iaf, har varit iväg med henne till en kompis förut, och då i transportburen. Hon står ju och ska lukta och spana och prata hela tiden. Men men, får släpa med transportburen iaf, om inte annat så är den bra att ha på resan. 
Vad kostar den där alkogelen? Receptfri? 
mm undrar också vad den kostar?
måste man anmäla råttorna i förväg? (ska bara ta med råttorna inte ställa ut)
kostar det att ta med dom?
läste på srs sida att dom har en lista som man prickas av på när man genomgått friskkontrollen men man står ju inte med där då om man inte har änmält sig? hur går det till då, om man inte står med?
tacksam för svar?
Kommer inte ihåg vad alkogelen kostar.. Jag köpte en 600 ml-flaska för omkring 80:-. Brukar finnas mindre flaskor/tuber också.
Ska man inte ställa måste man inte anmäla i förväg.. Det var iaf ingen som prickade av mig förut när jag var på utställning, men de kanske har blivit petigare med det.
Det kostar ingenting att gå in, vakren med eller utan råttor.
nån mer som ska till hallstaviks utställning eller stora vår i kallhäll?
jag ska till båda :)
va trevligt, skulle va kul att träffa någon där.. men e väldigt blyg så jag kommer nog inte våga gå fram till er.
kan ni hälsa på mig?
jag kommer ha en silverfawn hona (Alice) och jag blir bara glad om någon trevlig prick kommer och säger hej!
#31 he he bra då vet jag det ska försöka krypa fram till dig ;)
Jag ska till båda två. Men jag ska bara ställa ut i Kallhäll efterssom mina råttor är 2 dagar för unga när Hallstavik utställningen är ..