Två flockar i RSD?
Det är inte aktuellt för vår del, i alla fall inte i nuläget, men jag är nyfiken - hur fungerar det för de som har två flockar i en Royal Suite Double? Och i synnerhet undrar jag om någon vågat sig på att ha en pojk- och flickflock så nära varandra och skulle kunna tänka sig att reflektera lite kring det? :o
Jag har en furet tower med hanar och honor, delad såklart …
Jag blev tvungen att låta dem hälsa på varandra utanför buren en och en eftersom visa började försvara buren när ena gänget var lösa och nafsa på svansarna och tassar. Efter dem fått hälsa (bara sniffa på varandras ansikten utanför buren typ.) så slutade dem bitcha sig mot varandra.
Men när ngn hona löper så springer hon direkt ner och runt hanarna och försöker hitta en väg in xD
När jag flyttat så ska jag ändra om flockarna och burarna så jag har bara honor i FT eftersom det är ganska stressigt för mig att hålla koll så ingen råkar glömmas bort ute och sen kanske råkar springa in i fel bur xD
Jag har haft två flockar i min Royal-bur. Det fungerade utan problem (dock var det här två honflockar).
Min ena råttdam, som visat tecken på dominans, var väl lite väl intresserad av småråttorna, men annars var det inget.
Jag la först en kartong och satte sedan en plexiglasskiva över hålet så att de inte skulle kunna se varandra.
Tack skall ni ha :)
#1 Oj nej, utetid på och kring buren hade jag nog inte vågat :P kan ju säkert hända olyckor genom galler också? Fast värt att tänka på, lätt hänt att någon kutar iväg när man öppnar! o.o;
#2 Smart att täcka för hålet :) annars blir det nog lite väl intressant!