Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 562 ggr
Lilith
0

Inte igen >_

Lithium, min lilla olyckstös som blir två år i oktober, verkar ha stukat tassen.
Jag misstänker att hon har hoppat nerför någon kant, och eftersom hon inte är lika smidig som hon en gång var så verkar hon ha skadat sig.

Jag ska flytta över henne till sjukburen, då den saknar klättermöjligheter.
Vad jag börjar fundera på är om hon inte ska bo i den buren hela tiden istället.
Jag tror att hon fortfarande tycker om att klättra, även om det inte händer i lika stor utsträckning längre (men ibland kan jag se henne sitta längst upp och spana på en när man går förbi buren).

Vad tror ni? Borde jag göra i ordning ett permanent boende i sjukburen?

[zombina]
0

Kanske andra saker att klättra på, fler ställningar osv?:) jag försöker proppa med klättermöjligheter i buren så det inte blir långt att falla.

Lilith
0

Jo, jag har försökt tantsäkra buren så gott det går, och även sätta in stegar och hängmattor som kan dämpa fallet.
Däremot har hon en förmåga att ta "genvägar" nerför saker…

Banankaka320
0

Det skadar ju inte att ha en pensionärbur ju :)

Lilith
0

Nej, egentligen inte.
Jag är bara så rädd att hon ska bli uttråkad i den. Inte för att hon klättrar runt så himla mycket egentligen, men jag vill så gärna att hon ska kunna klättra om hon vill.
Och det kan hon inte i sjukburen.

Däremot är hon pigg som en galning iaf, så jag misstänker att det bara är en stukning hon har skaffat sig.

Banankaka320
0

#4 Men sätt in massa grejer som hon kan ta sönder, det uppskattar mina råttor allafall xD Typ skor, kartonger osv :) Då lär hon inte bli så uttråkad :)

Lilith
0

Det låter som en plan. :)
Tack!