Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 545 ggr
Kebab-Eme
0

Laktosfritt.

Hej! Eftersom råttor inte borde äta tex ost och youhurt osv. hur blir det då om det är laktosfritt? Mina ÄLSKAR att ta mitt smör på mackan, och jag är laktosintolerant så borde det inte gå bra att ge dom laktosfria saker då?
Bara en fundering jag hade när jag satt och käcka på min macka när halva smöret försvann :)

KöttbulleKorv

Itchy
0

du kan ge dina råttor vanliga mjölkprodukter utan problem bara du vänjer de vid det

You can't spell Bitchy without Itchy

Zolah
0

Tror det ska gå bra? eftersom råttor är nog vad jag skulle kunna lägga under laktos intolleranta, enda anledningen att vi människor kan äta det som vi gör är att vi har en mutation som gör att vi kan smälta ner mjölk protein.

Så igentligen är det laktos intolleranta som är normala xD

alltid funderat, om det ärmer socker i tex laktosfrimjölk? då den smakar så sött ._.

Ajja, men som med allt. I måttliga mängder går det bra ^^

[Alenzi]
0

#2 Det beror på vilket märke man köper, vissa smakar som vanlig mjölk medan andra (t.ex. arlas långtidshållbara) är vidrigt söta och har någon underlig bismak

Zolah
0
[Alenzi]
0

#4 Vet inte, de omvandlar ju laktosen till andra kolhydrater.. Kanske de avlägsnas i de goda sorterna eftersom de inte är överdrivet söta? Men nej förresten, MER lär det ju inte vara, eftersom ingenting tillförs. Som sagt bara andra sorters socker.

Kebab-Eme
0

Så antar att det är okej att ge laktorfritt xD Vill inte ha lösa magar här hemma (a''

KöttbulleKorv

[lucke]
0

Jag blandar rätt ofta i laktosfri grädde eller creme fraiche i maten, och det är inget lösbajs alls härGlad

hus-musen
0

Fast råttor är inte laktosintoleranta från födseln, de kan däremot bli laktosintoleranta när de blir äldre. Därför bör man ta det lugnt med laktosprodukter till ovana råttor utifall de reagerar på det. 

jag är själv laktosintolerant så mina får bara laktosfria produkter eftersom det är det jag själv äter.

Qui dormit, non peccat

[Alenzi]
0

#8 samma här, det är väl enda fördelen med eländet :P