Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1036 ggr
Eliinn
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad har den här råttan för färg? :)

Efter att ha sökt lite så är min gissning Cinnamon, eller möjligen Cinnamon Pearl?

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Eliinn
0

Putt :)

/Elin

zickan
0

En fin cinnamon pearl tror jag det kan vara

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fisfia
0

Innebär pearl att grundfärgen, vilken den än må vara, har vita hårstrån i sig eller vad? Varför heter det då inte bara silver?

Eliinn
0

Okej. tack :)

#2 Skrev ett inlägg till dig i annan tråd men tror inte du kollar den tråden. Såg att du också har en Cinnamon pearl som du köpt från djurmagazinet på Hälla, Denna är också köpt därifrån nångång i juli i år, syskon? :) Tyckte redan då när jag såg honom att han var ovanligt fin och man brukar inte se såna färger på djuraffären.

/Elin

zickan
0

#3 jag är inte så jätte bra på själva standarden. Men det är basic 2 färger på 1 råtta. Cinnamon+ pearl. Så den bär även kunna finnas i silverad cinnamon pearl.

Fisfia
0

#5 Jaha. Två färger vilka som helst alltså? Men om den ena färgen är då agouti, och den andra är vit, blir det inte en silver agouti då?

zickan
0

#6 ne nu virrar du :-P… alla färger går inte att korsa. En agouti+pew. blir inte vit agouti. På sin höjd en agouti, en pew, eller en silverad agouti. Silveringen kommer inte av att para in vit råtta ;-)

zickan
0

Alldeles för trött och mitt uppe i burstäd. Så någon annan kanske kan hoppa in och förklara.

hus-musen
0

#8 Tyckte din förklaring var bra, tänkte skriva likadant själv men orkade inte. 
Städar du mina burar sen oxå?

Qui dormit, non peccat

Fisfia
0

#7, #9 Nu menade jag ju själva silverfärgen. Vad är silverfärgen om inte vit? Ljusgrå? Men det blir alltså en silver agouti om en agouti har vad silver nu har för färg intickat i pälsen? Så vad är då pearl? Vilken färg som helst förutom den där silverfärgen?

hus-musen
0

#10 Jag är inte med på vad du menar faktiskt. Silver innebär att råttan har vita hårstrån i pälsen inget annat.
Pearl är en färg, och agouti är en färg.

Qui dormit, non peccat

zickan
0

Peal är en färg. Typ ljus ljus grå med mörka/svarta ögon.  Silvering är typ en teckning. Dvs alla färger kan vara silverade. Men pearl är en färg. Och när den korsas med typ cinnamon så kan det bli cinnamon pearl. Samma som kan ske om man korsar blue med agouti. Det kan bli blueagouti. Finns även typ blue cinnamon osv.

Skickar med en bild på en pearl hooded. Dock lite dålig sådan. Mer bilder hittar du här under variant tråden som finns.

zickan
0

Cinnamon… Också väldigt kass bild. Bytt dator så alla bilder är kvar på den.

zickan
0

En bra cinnamon pearl under utveckling.

Fisfia
0

Jaha, då förstår jag nog. Pearl är alltså en basfärg i sig. Jag trodde det var typ en tickning eller så, som silver. Tack! Fina råttor på bilderna! Det blir ju väldigt fint med den gula cinnamonfärgen tillsammans med pearlen där ja!