Skrämde ihjäl mig!
Jag vaknade imorse av att Faith pep lite när hon andades (hon är förkyld) och gick upp. Jag öppnade luckan till hennes bur och hon reagerade inte, jag petade på henne, klappade henne och lyfte upp henne - ingen reaktion, hon bara hängde i mina händer. Sen blåste jag lite lätt på henne samtidigt som jag kände paniken komma DÅ tittade hon upp på mig och fattade inte alls hur hon kunde komma från hängmattad upp i mina händer?
Lillskit! Hon skrämde nästan ihjäl mig!
// Lise
When nothing goes right, go left!
Tokigt djupt hon måste sovit o.O
Ja något otroligt djupt. Hon brukar reagera bara jag kommer nära buren i vanliga fall. 
// Lise
skit det lät läskigt! :O hoppas de inte hände mig
#3 Det var läskigt. Kände verkligen hur paniken, ångesten och framförallt sorgen kom krypande när jag trodde min älskade ängel var död.
Tur att hon bara sov iallafall!
// Lise
Har faktiskt hänt mig en gång, tog min lilla pojke (Buddha) 5 minuter att vakna. Och då var jag halvägs in och skrek på min pojkvän och så fort jag uppnade dörren så vaknade Buddha -.-
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
#5 Usch, hatar sånt där, man blir ju rädd 
// Lise
Jo jag sprang runt och grät och visste inte vad jag skulle göra, sen trodde jag att jag skulle krama sönder honom när han vaknade, vart såå lycklig över att veta att han var vid liv!
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
#7 Haha ja Faith fick en del pussar, som hon var tvungen att tvätta bort sen! :)
// Lise
#7 Haha va gulligt! men de värsta som finns är när man kommer upp på rummet och hittar sina sötnosar döda.. det har händ mig fyra gånger..
#9 Hänt mig en gång, andra hittade jag min älskling med akut andnöd och hon dog i mina armar. 
// Lise
#10 Våran ena Stina åkta jag och pappa in med till vetrinären för hon vart typ förlamad och kunde inte göra något, och då avlivade vi henne, sen min andra råtta Doris va sjuk och då åkte vi till Egypten när vi kom hem två veckor senare så hade hon blibit änu sjukare sa hon som passade Doris och Stina, och sen när vi kom hem så kravlade hon fram til bur öppningen och kravlade fram till mig, sen la hon sig bara ner i famnen och slöt ögonen, men vi satta tillbaka henne i buren och nästa morgon va hon död… så hon hade väntat på oss i två veckor innan hon dog..
sen våran Tredje råtta Donna fick lunginflamation, jag och min kompis kom upp till mitt rum och såg att Donna hade svårt att andas, då höll jag henne i min famn ett tag, sen satte jag in henne i en egen bur satt hon fick vara i fred och sen när jag kom upp en kvart senare.. död…
Sen Fjärde råttan Härriget dog av ålder, hon var 2½ år gammal, så det va väntat, men jag hade precis tingat Soya och Timjan, så att hon skulle få lite sälskap och så dog hon, jag hittade henne i buren..
Jag kan visa bilder på Donna och Härriget :)
#11 Aw :(
// Lise
#12 ja det är jätte sorligt..
#13 Ja det är alltid sorgligt. Önskar dom hade längre liv :/
// Lise
#14 ja typ fem år eller något :) minst ^^
#15 Minst 10! :D
// Lise
#16 Haha eller mer! :D
#17 Absolut mer!
// Lise
#17 Haha japp ^^ men mår hon bra nu? =)
Absolut, piper lite när hon andas bara, men har fått te och är piggare.
// Lise
så härligt! :D vad brukar du ge dina råttor för te? jag ger dom grönt te =)
Roobios te, det är gjort på roobios bara.. Minns inte namnet x) Jag minns inte heller om det var grönt eller rött te man skulle ge, men har för mig att det är rött…? Hm.
// Lise
Rooiboste ska det vara, därför att det inte innehåller koffein. har dock för mig att det kan finnas rött te som innehåller koffein, men då är det inte rooibos.
Elsmen: Du kanske kanske borde kolla upp vad ditt te innehåller, om du inte redan gjort det, vill minnas att jag läst på andra forum att det inte är helt ovanligt att grönt te faktiskt innehåller koffein, och det är inte bra för så små djur.
#23 Då är det roobios och rött te som det ska vara koffein fritt. Grönt innehåller koffein :)
// Lise
men jag lästa någonstans att Grönt te va det bästa för att det är nyttingt :/ men kan köpa Roobios också =)
Grönt te Är nyttigare än svart te, för människor, men inte för råttor. Jag vet inte om någon annan har råkat dricka för mycket kaffe någon gång, men tror inte det krävs så stora mängder koffein för ett så litet djur för att få hjärtklappning, darrningar osv… Sedan är jag osäker på hur mycket koffein te egentligen innehåller i förhållande till kafffe, men som sagt, om man ser till kroppsvikt så är det definitivt bättre att undvika det över huvud taget.
jaha okej =) men där jag lästa stog de att om man tar en liten mängd och typ två gånger i veckan så är det bra.