Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1423 ggr
takemetothestars
0

Färg på denna sötboll?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen aning om vad lillpojken har för färg. Någon form av agouti med tanke på de mörkare håren? Har inte sett den här typen tidigare. Fin är han. :3

takemetothestars
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En till bild. :)

[Ratass]
0

Från erikslund? :O

takemetothestars
0

Nej, från djuraffären på hälla. :o Och jag som inte skulle ta fler zooråttor, men han är hittills helt underbar.

wintermynta
0

Han ser ut som en pearl?? från zoo??

minky
0

tror att det är en dark pearl…

sitter på fel dator så kan inte länka….  men kolla i "variant" tråden ligger under "vanliga frågor" som är nålad

takemetothestars
0

#4 Det kanske han är.. Jo, från zoo. Har delade känslor kring det.
Men han är supergo. Alldeles förvånad över hur lätthanterlig och mysig han är. :3

takemetothestars
0

# Kikade på tråden. :) Verkar stämma rätt bra med dark pearl! Tack!

zickan
0

En variant av pearl är det iaf. Rätt mörk vid så ung ålder, så en dark pearl kanske inte är fel. Men svårt att säga då jag inte är duktig på pearl varianten.

Måste dock fråga vilket zoo och vilken vecka du vet den är född?
Åkello grossisten har väldigt fina råttor och de brukar bli rätt bra i temperamentetn. Själv haft stor tur. Senaste jag inte kunde låta bli är en cinnamon pearl från djurmagazinet i västerås. Hans bror bor i eskilstuna och en cinnamon syster är kvar på zoo affären.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

takemetothestars
0

#8 Han är från Djurmagazinet på Hälla. Han är född vecka 32, så de måste nyss fått in dem.

Vad skönt nästan att höra att någon talar någorlunda väl om en grossistuppfödare. Jag har tidigare haft råttor därifrån, och har haft tur med temperament. Inga nitlotter åtminstone.

Den här lilla killen är något av det mysigaste jag sett. Han har legat och sovit i mina händer och på min mage, knastrat efter 10 minuter när jag tog upp honom för första gången hemma. Tvättar mig gör han också. Har lite svårt att skriva för tillfället då knyttet ligger i min ena hand tryckt mot bröstet. :')

zickan
0

Nice.. då finns det nog stor chans att han är släkt med min och saras :-). Även om det är grossist så har de inte haft pearl inne på de senaste 2 åren iaf. De har dom fått in nu de senaste månaderna.
Måste nästan till hälla och bara kolla in ju..hehe…

[Ratass]
0

hna var riktigt fin :) Såg säkert syskonen i erikslund då.

wintermynta
0

#6 Du missförstod mig "l" . Jag blev väldigt förvånad över att zoo butiken säljer pearl då detta är en relativt okänd färg hos zooaffärer/grossister. Mer vanligt bland uppfödare.
Sen om du ska regga den skriver du: p ut (dp) då vi inte har dark pearl i standarden.
I vilket fall som helst är han jätte fin  lill killen.
Lycka till

zickan
0

Åkello har iaf haft cinnamon senaste halvåret. De har även russian blue, blue, massa tecknat skoj osv :-)

Funderar nästan på att stoppa in nosen till hälla i dag

takemetothestars
0

#10 #13 Vad kul. :) Intressant att de börjat ta fram mer speciella färger. Har du åkt och kikat på hälla än? :D

#12 Ah, då förstår jag att du skrev som du skrev. Tyvärr så är man nästan lite beredd på att få negativa kommentarer kring att man köpt en zoo-råtta. Det är ju lite av en chansning, men denna killen är helt klart ovanligt social för att vara zoo-råtta om jag ser till mina egna erfarenheter. Och ovanlig färg att hitta just där. :) Så jag är glad. Hoppas också att det ska gå bra allting.

Eliinn
0

Kan det möjligen va så att den här killlen är brorsa till din? :)

Köpt från Djurmagazinet på Hälla nångång i Juli skulle jag tro. Blev så kär i hans färg och han har ett underbart temperament! (med tanke på hur mycket dåligt man hört om djuraffärs råttor, även fast jag aldrig stött på de) Dock har jag aldrig vetat att det är en Cinnamon Pearl, och vet inte om det är det heller.

Såg ditt inlägg av en slump när jag skulle fråga här på RIF vad han har för färg.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

takemetothestars
0

#8 De lär vara släkt i alla fall, skulle jag tro. :) Vad fin han är! Min pojke är också jättehärlig, en riktig pussgurka med massa bus i sig. Finns det något som heter Cinnamon Pearl? Trodde det var Dark Pearl som var aktuell. Din ser ut som en sådan. :)

Hade förresten just tänkt lägga upp en ny bild på killen och visa hur hans päls ser ut idag. Han håller på med pälsbyte.

takemetothestars
0

Så här såg bäbisen ut förra veckan. :)

takemetothestars
0

Och så här ser pälsen ut idag. :) Mörkare, bortsett från i nacken och vid ryggen och svansen. Ser kul ut. Pågående pälsbyte, gissar jag..

takemetothestars
0

Och det absolut gulligaste är det mörka hjärtat över nosryggen. <3

Eliinn
0

Han är jättemysig :) Väldigt lugn att hantera men absolut ingen soffpotatis som vissa hanar är. Synd att han inte är min bara :) köpte honom till jobbet, blev kär i honom på djuraffären och hade honom hemma över helgen innan han fick åka till jobbet. Hade jag inte bott hemma där jag tyvärr har allergiska föräldrar så hade jag definitivt behållt honom själv! :) Men kan inte låta bli honom när jag är på jobbet! så han brukar sitta på axeln när jag städar där inne :)

Jag hoppade mest in i tråden för att  Zickan nämnde att hon hade köpt en Cinnamon Pearl på Djurmagazinet på Hälla där just den här killen är köpt :)

Din råtta är ju bara för söt! :) Jättefin :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus