Råttbur med träbotten?
Hej!
Ny här, men jag hoppas att tråden kommer upp!
Jag håller på att leta efter råttbur och har hittat en fågelbur till rimligt pris.
Meeen, den har träbotten. Jag har läst att det inte skulle vara bra då kisset kunde sugas upp och lukta illa osv.
Skulle det gå att t.ex lägga tidningspapper underst och sen ha spån över? Eller blir det " Åhh tidningspapper * Gräver upp och boar med det * " ? 
Finns det något annat sätt att skydda bottnen?
Eller är det bara att leta vidare? 
Tyvärr är det nog ingen jättebra idé, försåvida du inte är sugen på att lacka bottnen rejält först.
Det är nog dömt att gå dåligt dessvärre
Trä suger verkligen åt sig kisset som du säger, och det går inte att få det rent heller. Det bästa är en bur i galler/plast som du kan spola av med vatten och såpa. Jag skulle leta vidare efter en annan bur om jag var du.

Mvh Stephanie 

Av egen erfarenhet, köp den inte. Jag hade en stor träbur förr och det stank något så hemskt om den efter bara några veckor. Hur mycket jag än skrubbade och städade så gick det inte ur.
Men som #1 skrev, är du beredd att lacka ordentligt så kan det fungera :)
Okej, förstod nästan det. Trist, men sökandet på den perfekta råttburen fortsätter! 
Lycka till! 
Var bor du förresten?

Mvh Stephanie 

Västerås!
Jag har mailat till några på blocket men inga har svarat 
Kolla med zickan hon har nog burar
Och hon bor i västerås
har flera burar till salu. bor vid råby
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#10 Din bur är uppe på blocket?
Den med 3 våningar?
Isåfall tycker jag att du ska kolla din mail 
#11 skumt. jag har inte fått några mail alls om den buren :-/… måste kolla skräp posten.
Har även andra burar. 2 stycken en med grön och en med vit botten på mått CA L95, d 43, h 65.. Skulle vara laglig för 9 råttor iaf. Men kan inte exakta måtten i skallen. 700:- st (utan inredning)
Heh, det är den andra buren vi skickat till 
Skumt att de inte kom fram!
Ok, jag har en bur jag inte behöver nämligen. Men den finns i Åkersberga.

Mvh Stephanie 

Den var lite långt ifrån då vi inte riktigt har bil, men vad är det för bur? 
Vet inte märket, men det är en vanlig gallerbur med plastbotten, ca 1m bred, 50cm djup och ca 70cm hög. Inte den bästa buren, men den som vill ha den får den 

Mvh Stephanie 

Man kan ju inte ha för många råttburar 
Synd att det var så långt bort annars skulle vi tagit den direkt! Just nu känns det onödigt att betala frakt och så innan vi får hem råttor alls. Och den blir antagligen " Zickans " bur så det får nog räcka så länge!
Haha jag har runt 20 burar jag kan ha till råttorna om inte mer. Behöver bara 2 stora, 1 liten och 2-4 extre bebis/karantän burar.
Säljer av de burar som är fräscha, de jag egentligen skulle kunna behålla. Men som jag inte har behovet av att använda. Allt tar ju sådan plats :-(