AKUT HJÄLP
Ska till veterinären om en timme och jag har ingen aning om hur det här kommer att sluta. De säger att bölden måste dräneras och det kommer att kosta 1500-2000. Jag har verkligen inte dessa pengar. Jag bara sitter och gråter och vet inte vart jag ska ta vägen.
Ta det lugnt jag tor att det kommer gå bra :) det är säkert ingen större fara :) men jag ger dig all tur i världen :D lycka till!
Det är bara det att jag e rädd att jag måste ta bort honom om det kostar så mycket. Och han är räddad från en grossist där han inte direkt är avlad för bra immunförsvar, vad händer om detta händer igen? Man kan ju inte ha en råtta som kostar flera tusen i månaden i vet. avgifter.
Kan man inte försäkra gnagare hos folksam? Fan vad skumt att en dränering hos en råtta kostar mer än hos en hund!
+ hade jag haft pengar hade jag fan lånat dig
Kan de verkligen avgöra det utan att ha sett råttan? Jag måste ha haft tur med min varböld… Kan man inte få faktura/avbetalning hos veterinären? Hoppas på det bästa!
nämen så mkt kan det väl inte kosta? vilken dyr veterinär..
när jag fick stor böld öppnad på hunden (+ att de la in dränering + gav medicin) så gick det på runt 800 har jag för mig.. 400 i klinikavgift och 400 för det andra..
hoppas verkligen att det gick bra och att du inte behövde betala så hutlöst mkt pengar
(antar att du är där nu eftersom det var skrivit vid två-tiden..)

andas. Försök att få tag på en uppf nära dig. är man kunnig och har tillgång till kanyl är det lätt som en plätt att tömma och tvätta rent. ring om du behöver
Så! Tack alla uppmuntrande svar!
Jag har fått en ordentlig kur med Baytril, och gratis påfyllad om så behövs. Hon öppnade det och spolade rent och det kom ut lite var, veterinärens order är att öppna skorpan en gång om dagen och skölja det med koksaltlösning som jag fick med, även sprutor, och klämma. Sedan blir det antibiotikaspruta 1 gång om dagen. Han var verkligen jätteduktig! Det gjorde så klart jätteont men han satt mer eller mindre stilla och försökte inte ens bitas. <3
Nu känns det bättre, men jag är helt färdig :P
Notan gick på 690, så det var ju inte lika farligt. Det blir knapert denna månad, men det är han för allt i världen värd <3
Låter ju jättebra
Sjuksköterskan i telefonen e jag inte så glad på, men vet. var bra och tyckte mycket om råttor. Det blir ingen operation om det inte e absolut nödvändigt. Men jag skulle ge det minst 10 dagar i alla fall och har det inte hjälpt något efter en vecka skulle vi kolla på andra mediciner.
Vilken vet var du hos?
Hässelby Vällingby Veterinärspraktik eller vad dom heter. Dom är lite dyrare över lag, men riktigt nära.
Aha, dem känner jag inte till…
Så bra att det gick bra :) är glad för din och råttans skull!! :D