Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 894 ggr
wintermynta
0

försvinner ett tag..

pga av att jag blivit illa biten av en hane så höger handen är i gips just nu. ska ev opereras imorgon. kan varken svara på inlägg eller skriva nåt överhuvudtaget. så ni som väntar på svar, eller har precis köpt r8or, jag kommer höra av mig så fort jag kan använda höger handen igen. så det är inte att jag struntar i er. mina säljestrådar kan låsas då alla bebisar fått nya hem.

vill man mig nåt skicka sms eller ring på mobilen. vid sms kan jag dock inte svara men  är det akut ringer jag.

kram på er alla o förhoppningsvis läker handen snart.

Fridborg
0

:O :O :O

Hoppas allt går bra! Vi hörs senare då!

[Ratass]
0

Oj :O av en RÅTThane?

hoppas du blir bättre fort och att det inte blir nått allvarligt av det hela.. som om inte operation var allvarligt nog men :P Ja, krya på dig!

OttoIsTheShit
0

hoppas du blir bättre snart :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Banankaka320
0

Krya på dig, eller säger man lycka till? :o

Smisk på den råttan!

alexfifan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hoppas handen repar sig snart! :)

you can't face the problem, if the problem is your face……

Miss Lalona
0

Krya på dig!

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

mikeiko
0

Jösses, stackare! Krya på dig!

wintermynta
0

hemma. blev inlagd, fullpumpad med antibiotika o opererad. hö hand är i gips men den kommer att läka. kommer ta tid bara innan jag kan använda den dock

[Dominik]
0

WTF? är råttor så starka? så en råtta bett dig och pga det måste du operera handen? jäklar vilken råtta. jag trodde aldrig att dom e så farliga.

Men lycka till med operationen :)

strasstass
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jösses! Hoppas du blir bra snart, men hur i hela fridens namn kan en råtta lyckas bita så illa att du får gips!!?? =(

Krya på dig!

wintermynta
0

#9Fullvuxna Råttor kan utan problem knipsa av en led. Har man otur kan man få sena avsliten också eftersom man oftast rent instinktivt drar undan handen och det är då det blir stor sår med inre skador.

I detta fallet så gick framtänderna in under långfingrets knoge och undertänderna mellan pek o tummen tills dom gick ihop. Pga av att du har alla leder, senor och även blodkärl blir det lätt infektion som sprider sig. i mitt fall tog det knappt två timmar innan hela hö handen svällde upp och ända ner till handleden. därför sätter man in massiva doser antbiotika och gipsar för att handen måste vara still för att minska spridning av ev infektion.op idag gjordes för att spola ur leden och kolla så allt var helt och ta bort ev var o sånt. får dock fortsätta antibiotika i stora doser och efter helgen ska jag tillbaka och kolla så allt är oki.

jag haar blivit biten förut men den här gången hade jag maximal otur. trots det som hänt är jag inte rädd för mina andra råttor.

Jespersen
0

Men fy, vad obehagligt! Håller tummarna för att allt ser fint ut på återbesöket och att du slipper gipset snart.

mieeow
0

Oj, blev verkligen chockad! men egentligen är det inte så konstigt, har man tillräckligt med otur så kan även ett litet djur göra stor skada.

Hoppas det läker bra! Krya på dig!!

hur har du tänkt göra med råttan?

wintermynta
0

#13 Råttan fick vandra vidare som det var meningen från början.

Gipset är nu borta men det återstår röntgen och borttagning av stygn men sen så.