Råttor iFokus

Råttor

Etikett: genetik-utseende
Läst 1088 ggr
[zombina]
0

Vilka färger har mina råttor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker de thär med genetik och färger är spännande, mina råttor är dock köpa från djurmagazinet här i Eskilstuna. Fast de verkar ha god koll på sina uppfödare och får hem råttor i butiken sällan.

Hur som haver, vilka fina färg-namn kan man märka mina råttor med:D

Svartvita:Ollie

Brunvita: Igor

Svarta: Andrew ( men han verkar ha lite silver i pälsen )

Ratlings
0

Ser inte så bra på bilden, men antagligen är Ollie black hooded, Igor agouti hooded och Andrew silver black :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

[zombina]
0

andrew

hus-musen
0

Man ser ju inte teckningarna särskilt bra.. För att kunna säga säkert behöver vi kunna se hela kroppen på råttorna.

Brunvita igor kan vara en agouti hooded och den svartvita ollie är kanske en black hooded. 

Andrew om han är helt svart och bara har silver i pälsen så är han en silver black.

Qui dormit, non peccat

[zombina]
0

Ok lägger upp bättre bilder på de två:)

Fisfia
0

Jag tycker Igor har en grym hållning på första bilden :-D. Brukar han gå omkring sådär? Med tanke på det perfekta namnet?

hus-musen
0

#4 Japps en agouti hooded och en black hooded! Fina råttor.

Qui dormit, non peccat

[zombina]
0

#5 Haha, jag brukar döpa mina djur efter särsilda karaktärer eller skådespelare jag gillar:) Osv. Som andrew, efter andrew lloyd webber. Ollie är min sambos råtta.   haha men bra observerat!

#6 Tack så mycket, de är mitt största nöje och hobby hihi. Kul att de har så fina namn till sina färgtyper:D