dricker överdrivet mycket?
För drygt en vecka sedan flyttade jag och min tjej våra råttor hem till henne. Nu är det så att Cissi (min tjej) lagt märke till att den ena tanten dricker överdrivet mycket vatten. Hon fick för ca två månader sedan en lins-subluxation, så hon är blind på det ögat. Nu den senaste veckan har hon magrat en del på bakdelen av kroppen.
Hon är pigg för övrigt, men hon ser just nu ut lite som en kloakråtta. Hon har rostat i färgen, ögat hon är blind på har krympt, hon har en kal fläck i nacken och nu har hon magrat. Men i huvudet är hon som vanligt. Alltså hon är som hon alltid varit.
Cissi har haft funderingar kring den kala fläcken, för det är där hon rostat extremt mycket, och just den pälsen ser och känns skörare, så hon tror att den helt enkelt går av. Och innan någon påpekar det så har de behandlats med stronghold och det har inte blivit någon skillnad. Det är bara en helt annan kvalitet på håret.
Men så tillbaka till frågan. Våra två tanter dricker mycket mer vatten än vad våra tre tonåringar gör. Så var det inte tidigare, då brukade tonåringarna ha lägre vattennivå än de äldre. Vad kan detta bero på? Just den här tanten som nyligen blivit blind på ena ögat kan sittalääääänge och dricka. Kan det vara stressrelaterat eller kan det finnas någon annan orsak?
Hur gammal är hon? Avmagring och sämre päls är ofta ålderstecken.
Ålderstecken eller skabb, ohyra som tar dennes krafter.
Kan även tyda på mask i magen. isf hjälps lite axilur saken. Men är hon gammal kan det vara saken.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.