Tassar och Morrhår: Växjö
Hej,
Jag vet ju att de flesta här är emot att köpa djur i djuraffär, men jag måste bara tipsa om Tassar och Morrhår-butiken som finns i Växjö!
Åkte dit idag på jakt efter en bebis till flocken, och måste säga att jag blev jävligt possitivt överraskad!
Butiken var stor, snyggt 'inredd' och väldigt trevlig.
Deras sortiment av burinredning var galet stort och inte var de särskilt dyra heller. Hittade faktiskt en voljär som jag fastnade för direkt, kostade 1500:- (vilket inte är överdrivet som ni kanske vet)
vad gäller personalen var hon jag pratade med jättetrevlig, och även fast hon inte verkade ha någon större koll på vad råttans olika färger heter (fast hur viktigt är det? EGENTLIGEN?) så kunde hon en hel del basic om dem.
Så, till det viktigaste nu då, Hur var deras djurhållning?
Det första jag lade märke till var att det inte luktade någontingi butiken, trodde först inte att dte fanns ett enda djur x)
Burarna var väldigt välstädade, för att inte tala om fina och bra inredda.
Det fanns gott om gömställen och klättermöjligheter för de djur som behövde. Det användes inte ens kutterspån utan faktiskt Toa-lätt i råttburen?!
Hittade ingen råttis - hon hade inga inne. Fick förklarat för mig att dte inte kommer några förrän vecka 40.
Varför? Frågade jag, varav svaret blev "Jag vill ta hem fina råttor med bra temperament, därför kommer alla mina råttor från samma person, för hon är bra"
Hur bra låter inte detta liksom?
Kanske bara jag som är lättimponerad.. men jag skulle lätt rekomendera Tassar och Morrhår för Växjös råttfolk :D
Vill ju inte vara den som kliver in och förstör och klagar och så. Men jag måste fråga, vad vet du om personen ifråga som hon tar in råttor ifrån annat än att butiksägaren tycker hennes råttor har bra temperament?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1 - naturligtvis vet jag ingenting. Men jag kände att ska jag någon gång chansa på att köpa från en djuraffär, då ska dte vara någon jag känner är bra och inte första bästa, vilket jag kände här.
Sen är jag nyfiken på att höra om någon köpt råttisar därifrån, och vad de har för upplevelser att dela med sig av (:
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De har helt okej råttor där. Och jag känner en som har jobbat där för inte alls länge sen och som jag fattade är det en … hobbyuppf vad ska man säga. Dock kan man väl anta att hon inte är lika noggranna som SRS reggade uppfödare både vad gäller hälsa och temperament men vad kan man kräva av en djuraffär när så pass erfarna uppfödare inte vill förmedla sina djur på det sättet ^^ Tycker snarare man ska ge cred till affärer som inte köper från grossister utan väljer att ta in från privatpersoner varesig de är experter eller ej.
you can't face the problem, if the problem is your face……
Jag har köpt flera råttor därifrån. Och ja, dom är som zooråttor brukar vara, har inte verkat särskilt mycket hanterade och så.
Men jag gillar verkligen Tassar och Morrhår! Som sagt trevlig personal och fin butik. Dom har fåglar och smådjur i skilda rum och det är inte massa spring därinne.