Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1030 ggr
[Nooway]
0

Inrednings-panik snart..!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag skaffade mina små älskade kräk så hade jag en jättestor och fin träbur. Men det säger ju allt… Jag stod ut i ungefär 1 månad innan jag fick se mig besegrad och leta ny bur. Av rena slumpen åkte jag förbi en nyligen nerlagd djuraffär. Och vad ser jag ståendes på gatan? En fräsch och stor fågelbur! "STANNA BILEN, jag måste fråga ifall den är till salu!" Stackars moster fick tvärnita och släppa av mig. Jag gick in i affären och frågade ifall buren var till salu och hur mycket de ville ha. "Till salu? Nää… Ta den du!" Jag tackade till tusen och förklarade att han just räddat min dag lite.

Så, den buren bor de i sedan 3 månader ungefär. Problemet är att jag aldrig får någon fason på inredningen. Har letat i stan efter hyllplan men det finns inte. Har två 'hål' i buren som jag behöver fylla med antingen två hyllplan eller något liknande. De har redan två hängmattor och ett rör hängandes så några fler av det känns lite onödigt :P
De ska även få en ny större bur nästa månad då denna inte heller riktigt fungerar som jag vill.
Jag vet att det finns flera liknande trådar. Men det känns lite fräckt att kapa någon annans tråd för att lägga in bilder på min bur och be om tips Oskyldig.
Hjälp mig, snälla. Är otroligt tacksam för svar! Glad

[Nooway]
0

Från sidan

[Nooway]
0

**Från andra sidan
**

[Nooway]
0

Problem-områdena är ovanför matskålen och på vänster sida under den gröna hängmattan. Vet inte vad/hur jag ska fylla tomrummen där.

silverorm
0

Finns det inte på IKEA brickor som skulle kunna passa där?? Bara att göra hål i och stripa fast. Glad

[Nooway]
0

Låter enkelt och bra, tack! Glad
Får flirta in mig lite hos mamma, så kanske hon vill åka dit med mig inom en snar framtid. Det är ju det lilla problemet att närmsta IKEA ligger 2,5 timmar ifrån mig :/

Marre89
0

Jag hade en exakt lika dan bur (fast med blå botten) till mina första råttor innan jag skaffade fler och köpte en Furret tower :)

Slänger med en bild så som jag inredde den gången, har fler på min andra dator så kan lägga upp mer sen :) Lycka till! Hoppas de går bra hehe :)

LindaBlue
0

Fiskhalster! Du vet sådana där gallergrejjer som man använder när man grillar fisk? Second hand, eller närmsta stormarknad med ute- avdelning, dela dem på mitten och häng upp med ståltråd eller buntband, sedan kan man ju lägga tidningspapper eller plastmattor på, vilket man vill.

Miss Lalona
0

Den hyllan som Marre89 har i sin bur har jag med 2 st i min + en mindre bricka på ett ställe. Jag har dock inte lika många roliga hängande saker som du har. Tycker som du att det ibland är svårt att inreda den buren.

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

mikeiko
0

Whoa! Grattis till fynd! Den buren kostar ju lätt 1000-1300 kr!

Det är en bra bur, så himla smidigt att man kan ta av taket. Använde en sån ett tag, gjorde två plastplan, plus hade hängmatta och nerklippt minifångst, så relativt lika som #6, fast med större hyllplan :)

[Nooway]
0

Idag fick dem mina gamla (nytvättade) tofflor att busa med, vi får se hur länge de får vara hela haha!

#6 Vart köpte du hörnhyllam? :)

#7 Oj, den var ny! Ska kika, tack! Skulle dock hellre ha någonting i plast som är lite skonsammare mot små-tassarna :)

#8 Vart har du köpt hyllorna? :) 
Ja det är verkligen en utmaning att inreda den ibland. Speciellt då jag aldrig hittar hyllplan. De där hörnhyllorna skulle passa perfekt!

#9 Tack! Är helt otroligt, ja! Har haft en j*vla tur på den fronten. Första buren (h160*b100*d60) var också ett gratis-fynd.
Ja nog är taket väldigt bra. Men jag gillar inte riktigt att det är två utdragbara lådor i botten. Jag har STL-strö och har ingen toalåda då jag aldrig får till någon bra. Måste hitta hyllplan jag kan ställa toalådan på. Anyhow, pisset rinner ju emellan botten och lådorna vilket inte blir så mysigt… Haha. Lösningen är tidningspapper, men vill helst slippa det. Så det blir en ny bur inom kort. Ska nog använda gallret från denna och bygga på den nya med :)

Jag inser mer och mer att jag måste på IKEA, och det snart!

Marre89
0

Jag köpte mitt hyllplan på zookompaniet i Arninge, nära där jag bor. Dom är ganska vanliga och bör finnas hos dig oxå, men om dom inte gör de så kan de säkert beställa hem till dig. Brukar inte vara något problem.

Marre89
0

Sen kan jag säga att det hyllplanet jag har högst upp, ett ganska stort, är ett diskställ från IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36980400 som jag tagit den stora delen av och satt upp med buntband, sedan har jag lagt en dörrmatta från IKEA på (Borris dörrmatta 4kr) Förut hade jag vanliga bordstabletter i tyg, men mattorna är bättre och använder bara dessa nu. De mindre delarna av diskstället använder jag som stegar i buren, tycker det e helt perfekt! Å råttorna verkar gilla dem.

Så en tripp till IKEA vore inte helt fel ;)

Marre89
0

Hyllplanet har jag köpt på vår zoo butik (zookompaniet) där jag bor. De är ganska vanliga. Men finns dom inte där du bor kan de säkert beställa hem åt dig. Jag tycker dom är toppen!

Marre89
0

Hyllplanet har jag köpt på vår zoo butik (zookompaniet) där jag bor. De är ganska vanliga. Men finns dom inte där du bor kan de säkert beställa hem åt dig. Jag tycker dom är toppen!

[Nooway]
0

Marre89:

Ja jag måste verkligen åka till IKEA inom en väldigt snar framtid! :)
Det finns inga hyllplan i butik här i Östersund, men jag ringde och frågade och de kunde beställa hem. Så jag ska nog beställa hem två hörnhyllor i plast. Borde vara perfekt för min bur. Tack för tipsen! :)

Miss Lalona
0

Vad bra! jag satt själv och funderade på var man kunde köpa hyllor i Östersund men kom inte på något bra ställe. Möjligtvis om zoo-affären inne i stan kunde köpa hem några men jättebra om du lyckades fixa det själv :)

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

[Nooway]
0

Djurmagazinet sa att de kunde beställa hem hyllplan osv. om man visste burmått och så eller om man visste exakt vad man ville ha. Så det är bara att ringa eller gå dit så fixar dem det :)

Miss Lalona
0

Vad bra :)

Marre89
0

Här kommer två bilder till. De va inte helt klart inrett på bilderna, men nånting kanske hjälper iaf :)

Marre89
0

Å en till..

[Nooway]
0

Tack så jättemycket för bra inspiration! :)
Ska ta och beställa hem en sådan där hörnhylla om det går, och planera in en roadtrip till IKEA :)