När pojkarna kommer
Nu är det bara ca en timme tills pojkarna kommer! Den tillfälliga buren är inredd och jag sitter på helspänn!
De kommer få ta det lite lugnt, tänkte sitta och rita medans de får nosa runt i buren (rita bredvid dom alltså) och prata med dom.
Nu har vi ju (som några vet) 3 st tanter här hemma. De är i vardagsrummet och de nya bebispojkarna kommer att få bo tillfälligt i köket. (Renoverar hemma hos mig, bor här under tiden tills jag och dom flyttar till min lya :))
Frågan är då alltså om pojkarna och tanterna någonsin ska få träffas under ordnade former, eller ska jag låta bli det öht? För som jag precis läste så kan de gamla råttorna visa de nya att jag är helt okej.
Jag gjorde även en hängmatta av en gammal tröja från min smutstvätt så den luktar jag och jag gjorde ett rep av gamla långkalsonger jag inte tvättat så de har lukten av mig där.
NEJ! Det var inget. Jag kom på att flickorna har fortfarande lite släng av mycoplasma. Räcker det att hålla dom i olika rum med stängd dörr?
Jag skulle nog aldrig introducera hanar med honor oavsett, utifall olyckan skulle vara framme och det blev bäsar
Ja men det är klart. Fan vad jag känner mig dum nu :(
Äh, alla kan väl göra misstag nån gång :) Allt man kan göra är att fråga och kolla upp info så man har mer i bagaget senare ^^
Jag var tvungen att låta mina hanar träffa honorna, dem delade FT. (Hananrna nere och honorna övre) dem typ muckade med varandra genom gallret och nafsade varandra lite, men efter dem fick träffa varandra utanför buren så blev det mycket bättre :)
(Alltså när de ena gänget klättrade runt på ena buren, aldrig lösa samtidigt ._. och dem träffades en och en)
1# Det räcker med att hålla dörren stängd och du tvättar händerna efter du har varit hos flickorna. Sen tänk på karantän i minst 6 veckor. Sen kan du flytta dem i samma rum
Jag hade mina flickor och pojkar tillsammans i samma rum (och ja jag menar 2 olika burar :P ) och det gick hur fint som helst. I början var det lukta och fräsa när flickorna gick på pojkarnas bur men efter ett par dagar så låg pojkarna och brydde sig knappt om flickorna gick på deras bur.
Men som sagt, kom ihåg karantän tiden och försöka tvätta händerna och alternativt ha en tröja hos flickorna du har på dig och en hos pojkarna.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#6: Detta boende är bara tillfälligt, kanske högst 2-3 veckor, så jag håller karantänen och tvättar händerna :)
Jag och pojkarna flyttar till mig så fort allt e målat osvosv.
NU ÄR DOM I ALLA FALL HÄR!
GUD så mysiga och sociala! Inte rädda alls efter resan, sin nya bur, de vill ut ut ut och gosa! :D
Haha jag sa ju att de var riktigt sociala små pyren XD Inte behövde du vara så rädd att de skulle tycka illa om dig/vara rädda för dig. XD
Har ju som sagt brorsan hos mig och han är precis likadan. Vill vara med HELA tiden *skratt*