(S) Svarta skönheter Umeå
Snödrottningen har tillsammans med High Voltage producerat 14 fantastiska svarta toppörade bebisar den 3 augusti. Nio idag levande honor och fem hanar, en hona dog första veckan.
Snöis vägde 320 g vid parning och är född 16/1 -11. High V vet jag inte. Han är runt 2 år och 8 mån gammal idag, kan gräva fram exakt om någon så önskar.
Syftet med parningen var trevliga, friska och vackra svarta toppörade råttor med så lite silvrering som möjligt. Bevara Snöis slickighet, livfullhet och inte minst vackra typ (Cert på Stora Vår, Hp för typ och kondition, 2 pris juniorer). Föra in High Vs mjuka, fina temprament och fantastiska färgäkthet och minimala silvrering. Han började rosta efter två och ett halvt års ålder!
Bebisarna är pussiga, orädda och underbara, men jag är ju rätt partisk. Kommer att behålla minst ett par honor och hanar.
Pris 300 kr, reg i SRS.
Finns i Umeå, transport hit och dit brukar gå ordna.
Pm här funkar, annars vadtjere@gmail.com eller 073-0571701
Olåst tråd, tack. Bilden är på Snödrottningen.
Vad fina , alltid velat ha en riktigt mörk råtta.
Men jag har nog fullt med det som ska komma / kan komma.
*funderar*
Man har väl alltid fullt… Men om du har vägarna förbi är du välkommen på bebisfika. Här finns dessutom släkt till Bly, som jag har för mig att du har.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur mycket väger pappan ungefär?
#2 Beror på var i umeå du befinner dig? det är väl inte sååå långt borta från skelle ändå? för det skulle vara jätte mys med bebis fika :3
- Jajjemen, Myspropp pojken min <3
#3 Ingen aning, ärligt talat. Jag åkte tillsammans med Johanna som har Ladugårdens uppfödning och hon har också parat på honom, så olämpligt lär det knappast varit. Han är inte någon jättehane men så är han uråldrig också. Otroligt mjuk och fin hane dock, med fin typ om än kanske lite kort kropp.
#4 Jag bor utanför Hörnefors, så det är lite långt borta kanske… Men inte så enormt ändå! Har en liten blå agoutibebis här hemma du kan klia också, han är son till Emtusa som är dotter till Nobium och Mael :)
#5 tror jag får spara det till senare dock, jag måste se till att spara pengar så jag kan åka med Bly på dejt igen. Ugnarna blev tiomma på bulla nämligen :c
Var kommer pappan ifrån?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Från din AC/DC-kull, bror med Hells Bells :)
Kul med fler kullar från dom. Men drygt att ingen berättat att han har parats till mer än en kull..
Skickar pm till dig, intresserad av en.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.