Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 846 ggr
Zolah
0

Alla mina burar är borta

Ska få mig en leverans mjukis bollar i morgon, och ska städa buren. MEN, jag har fått alla mina transport/sjukburar bortförda så jag sitter här utan extra burar.

Tror ni att jag kan låta dom vara på nedre delen av buren och kort bara ta bort röret? då är iafl den övre delen utan 'rått lukt'. annars vet jag inte hur jag ska göra :/ snabbt svar uppskattas!

Är en furtower jag pratar om btw

Banankaka320
0

Nä, dem kan nog klättra upp om du inte sätter något över. Sätt en skål eller en tegelsten ivägen, men vrf får inte övredelen vara råttlukt? Och mjukisbollar, då menar du råttor va? XD

Om det är småungar kanske dem kan vara i ett badkar sålänge? (om det är en kort period)

Zolah
0

Mjukis bollar = Bäbis råttor :3

Jag ska ju introducera nya bollar i morgon, och vad jag uppfattat ska buren vara helt ren så man inte får några territorie troll i buren som tror att bäbbarna vill erövra buren.

Normalt hade jag flyttat dom äldre råttorna till en mindre bur tills dom nya kommit, satt dom på en neutral plats och sett hur det går. Om det går bra där, huttar jag in dom i stora buren.

Men nu är jag ju utan extra burar så allt blir typ, stoppat >_< kan ju som inte ha dom tills i morgon i min minimala transport 'box' går ju bra i bilen men inte en natt + halv dag.

Killarna jag har är inte så sluga vad jag sett när det gäller att klättra upp genom det där hålet. Hänt att dom busat ner röret så en eller två blivit strandade i botten.

hus-musen
0

Bara att sätta över något tungt, eller så byter du plats på bottnarna!

Qui dormit, non peccat

Zolah
0

Så lukten från den undre buren kan inte göra att dom bråkar i den övre? det är nog det jag är mest orolig för

hus-musen
0

Näe det betvivlar jag starkt. Enda gången en råtta ens reagerar negativt är om den är otroligt lättstressad eller mycket dominant. Och i såfall är det hopplöst att sätta ihop dem över huvud taget.

Qui dormit, non peccat

Zolah
0

blev så att jag renskrubbad övre ordentligt bara :) tack för hjälpen ^^