Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 701 ggr
[Eraj]
0

Nyinflyttad kattunge...

Jag fick akut ta hem en liten kattungehona eftersom hon annars riskerade att bli avlivad. Jag fick hem henne igår vid lunchtid och under dagen märkte jag inget speciellt på råttorna men på kvällen ville de inte komma ut - de som annars skakar galler vid åtta.

Jag satte in färskmaten på kvällen men jag ser att de inte rört den under natten. Jag stack in ett hundkex till Floyd men han ville knappt äta det.

Jag är såklart orolig över att de inte äter. Kan sådan här katträdsla gå över? Kan de vänja sig över lukten om man lägger in en filt med kattlukt eller blir de bara mer stressade?

Känner mig som en hemsk människa när mina råttor sitter och är rädda. Jag vet inte vad jag ska göra…

Zolah
0

i början då jag fick kat så var dom mycket inaktiva och gömde sig, men sommed mycket annat så tog det en stund sedan var det full rulle igen.

[Eraj]
0

Vilken lättnad att höra! Ungefär hur lång tid tog det, några dagar eller veckor? Blir helt förstörd av att se dem sitta ihopkurade i ett hörn. :(

Zolah
0

Jag tror det gick runt 5 dagar för dom att bli helt normala ?

dom är ju ovana att det luktar rovdjur så, men med godis och mys så gick det över. Idag har jag även en 'anti katt råtta' som försvarar buren mot missar. annars ignorerar dom katterna

[Eraj]
0

Får hoppas att dessa fem dagar går väldigt, väldigt snabbt. Det har inte ens gått ett dygn och jag känner mig som världens hemskaste människa.

Jag får hoppas att jag får gosa och ge dem godis snart, för nu är de inte intresserade av någonting… Tack så hemskt mycket för svaren, känns lite bättre nu. :)

[Eraj]
0

Efter att jag ställde in råttburen i sovrummet och stängde för katten verkar de ha blivit något mindre rädda och igår tog de emot lite ägg och godis. Ville gråta av lycka, haha.

Min pojkvän och katten blev utslängda att sova på soffan men vad gör man inte för gladare råttor. Förhoppningsvis flyttar katten till ett nytt hem idag så då är det slut på detta elände. Längtar till jag får tillbaka mina vanliga spralliga och glada killar!

Lamina
0

#3 Anti katt råtta! XD

TS: Du ska inte känna dig som en hemsk människa! Du tog ju dig ann en liten kattunge som annars inte hade levt idag! Det är något du borde vara stolt över, även om dina råttor råkade komma lite i kläm. Och visst känns det hemskt när ens djur inte mår bra, men det går över. Jag känner mig också hemsk när jag får hem småttingar som sitter i ett hörn och inte vågar röra sig för att katten och hunden kommer för nära buren. Men dom lär sig att dom är säkra i sin bur och inte alls behöver vara rädda. Och dom kommer ju knappast sluta äta och dricka helt bara för det, så låt dom ta sin tid på sig att vänja sig vid kissen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Zolah
0

6# yes, och han har visat det på gång på gång ^^ även utanför buren :3

[Eraj]
0

#6 Tog hit katten för att hon inte blev rumsren där hon växte upp, men nu sköter hon lådan exemplariskt! Tanken var aldrig att hon skulle bo här permanent och hon flyttar idag till världens bästa hem så det känns så himla bra. :)

Du har rätt, jag fokuserade bara på att jag utsatt mina råttor för stress under ett par dagar, inte på att jag faktiskt räddade ett liv!

Stort tack för hjälpen, var helt förtvivlad ett tag när mina små älsklingar vägrade äta…

http://i37.tinypic.com/14kji2u.png