Bur säljes: royal suite 95 double
Nästan ny (köpt under senvåren) royal suite 95 double plus ett gäng tillbehör säljes för 3000 kr. Bilder kan fixas. Buren finns i centrala stockholm. Svara gärna via mail: crunchyfrogg@yahoo.com Jenni
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"

Hmmm… Inga svar än… Har jag satt priset lite för högt eller råkar jag bo på fel ställe? ;)

Jag tror folk har kasst med pengar, verkar ju vara många som vill ha den buren men det är väl en del pengar att slanta ut.
Jag vet inte hur nypriset ser ut i Sverige heller, min kostade 3000 ny fast då beställde jag den från England.
Älskar mina stora små vänner..
verkar vara lite svårt å få sålt burar nu också. den jag köpte var utlagd på annons den 30 augusti + jag smsade samma dag och bara för att jag skulle köpa den då körde han hem mig med buren :p
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Jag köpte min från england också, jag vet inte om den finns i sverige.. Jag tyckte att priset kändes ok, eftersom den är i stort sett ny och det följer med en del nyligen inköpta tillbehör, men jag kan ju ha helt fel uppfattning ;-). Hmm…ja ja, det är bara att vänta o se…

Bild skulle nog också locka köpare ;D
Mvh Vinetta
Jag kan säga som så att utifrån din annons så hade jag köpt en ny direkt från England om jag skulle köpa en Royal Suite idag. Delvis för att den då är sprillans ny - det kan förstås uppvägas med ordentligt med tillbehör (och då menar jag verkligen ordentligt med tillbehör - ha i åtanke att burar generellt har väldigt lågt andrahandsvärde), men nu står det ju inte mer än "ett gäng tillbehör" så då hade jag inte ens bemödat mig med att svara. Utöver det är din visserligen relativt ny men det står inte ett ord om vilket skick buren är i, samt bilder för att visa det - "bilder kan ordnas" är lite smått avskräckande imho, det blir bara merjobb. En bur är mer lockande om man kan se bilder direkt i annonsen - och då på tillbehören och ev skavanker i närbild också.
Till saken hör dessutom fraktpriser - beställer man för Zooplus så får man ju den hemkörd gratis. Bensin kostar pengar det också, liksom…
Och slutligen - skulle jag köpa en bur för tusentals kronor så hade jag hellre unnat mig en sprillans ny även om det skiljer lite i pris, när det inte rör sig om så stora prisskillnader.
Så, så resonerar jag iaf, om det varit aktuellt med en Royal Suite för mig idag. Kan tänka mig att jag inte är helt ensam om det.
(Och jodå, den finns i Sverige. Här i stan får man hosta upp 4500 kr och släpa hem den själv…)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Den ligger på rea på zooplus. Tror den kostar typ 2900 som ny just nu. Själv varit sugen på att köpa ts bur. Men har ont om cash just nu. Får se vad jag får in från chefen som just köpt 2 hundburar av mig.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ok ok….
Jag sålde min royal för 1800. Fick sänka från 2000. Tog ett bra tag innan jag fick den såld. Och ändå var den bara 4 månader gammal.
Men man får nog räkna med att gå ner en tusenlapp från ordinariepris. Annars är det nog värt att köpa en hel ny från t.ex zooplus.
// Fawo (;

Så burar är som datorer med andra ord ; det räcker med att man öppnar lådan så har man halverat värdet….
#10: Absolut! Var tex en som köpte ett par sprillans nya burar men använde de aldrig utan ångrade sig och försökte sälja de dagen därpå. Hon fick bara halva nypriset för de. Guld för burköpare, men sjukt drygt om man ska sälja…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Folk i allmänhet är snåla med andra ord….

Eller ekonomiska
#13 Ja, kan man köpa en helt ny bur billigare än vad du säljer din för, så kan man ju tänka sig att den inte kommer bli såld :) Hade du själv köpt en begagnad bur för mer pengar än en sprillans ny?
Sen kanske det handlar om snålhet, men inte från köparnas sida ;)

En bur som bara varit i bruk en kort tid anser jag vara värd nästan lika mycket som en ny, och att bara behöva åka till nån i samma stad och köpa den istället för att behöva joxa med idiotiska transportfirmor hade jag sett som en fördel…. Men jag är ju uppebarligen i minoritet.
#15 Joxa?
Vad jag har sett så flyter det oftast på bra med transport och köp.
Men ja, det är ju så att de flesta (inte alla tydligen) vill ha nya saker för billigare peng än dyrare saker och begagnat. För mig är det ett självklart tänkt.
Skulle man börja köpa begagnat för mer pengar än nytt så går man ju back både på varan och i plånboken.
#15 Jag tyckte det var underbart smidigt att beställa hem buren från nätet, en stackars kille släpade fram den alldeles till min dörr, så jag var nöjd ^^ Så att det skulle vara ett jox håller jag inte med om, det är väldigt bekvämt.
Det kommer nog ta ett tag att få den såld, tog mig nästan en månad att sälja en annan bur till ett RIKTIGT bra pris (fint skick, halva nypriset, jättestor bur) men plötsligt händer det :) Du kanske borde fundera på en liten prissänkning dock ;) Och bilder. Bilder säljer, speciellt eftersom du inte specificerat tillbehören i annonsen. Om det är mycket kan det hjälpa att rada upp allt och trycka på att det är ett helt paket man får med! Bra för nybörjare som behöver allt, ju.
tycker jag sett flera som köpt såna burar och sen bara använt dem en kort tid, varför ska du sälja den?

Jag måste omplacera mina råttor pga allergi. Därför behöver jag då inte heller buren eller tillbehören….. Jag tycker att den är den absolut är den bästa buren jag haft.