Råttor iFokus

Råttor

Etikett: föreningar-träffa-utställningar
Läst 2558 ggr
busigdemon
0

Stora Pet 10/9-11 i Kallhäll

Stora Pet

Datum: 2011-09-10 Anmälan & betalning senast: 2011-08-22
Plats: Kallhäll folkets hus, Stockholm
Friskkontroll: 08:15-09:30
Bedömning: 10:00 - framåt
Arrangör: SRS-riks

Klasser & Domare:
PetClass #1: Janina Kultanen, Finland (Seniorer) & Tina Holmstedt (Juniorer)
PetClass #2: Tellu Sonne, Finland (Seniorer) & Jesper Pettersson (Juniorer)
Standard: Astrid Bergman
Agility A: Anja Lanne
Agility B: Lycia Boklund

Utställningsansvarig:Styrelsen
Vid frågor kontakta:
Johanna Ivarsson, 0175-15012
epost: kulla_gulla@yahoo.com

Anmälningar skickas till:
Alexandra Nagy
Trozelligatan 22
602 35 Norrköping
Anmälningar tas även mot via epost:
alexandra.nagy@live.se

För anmälan via e-post, skriv enligt nedan:

Klass
Råttans namn
färg/teckning, kön, födelsedatum, regnummer
e:
u:
Uppf:
Äg:

Glöm inte heller skriva ditt eget namn, telefonnummer och medlemsnummer. Har du titlar på gång? Nämn i så fall även dessa, men glöm inte att ta med ifylld titelblankett på utställningsdagen!

Övrig info: Då utländska domare dömer på utställningen vill vi göra er uppmärksamma på att anmälningsavgiften är 40 kr/råtta i samtliga klasser. Från och med 6:e råttan per klass är avgiften 20 kr/råtta.

Skickade iväg anmälan igår! Ska bli så kul att ställa igen, vilka kommer?

"Din verklighet är inte Min verklighet"

wintermynta
0

Jag kommer ev men ska inte ställa ut.

minky
0

kommer med ett gäng grabbar. vet inte hur hur många än dock. beror på hur mkt pengar jag kan få fram…. =P men 1 iaf måste jag ställa

har inte hunnit att få lön när anmälningarna ska va inne o denna månaden har det vart mkt pengar i rullning pga av stallbyte….

zickan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag sitter och försöker dra in pengar på alla sätt jag kan. Tom frågat Johanna om jag kunde få betala i efterhand. Men det var tyvärr lite svårare med det nu.
För tillfället uppe i 900:- jag skulle behöva för att få med de jag vill ställa. Men måste nog försöka mosa ihop det hela lite :-P.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

busigdemon
0

#1 ev?! varför bara ev?

#2 drygt med pengar i rullning och det inte är så att de rullar in ;) Min kusar står fortfarande på bete så här finns det nån slant kvar (tills hösilage leverensen kommer)

zickan
0

#4 Wintermynta ska ev sekretera med någon av domarna :-)

busigdemon
0

#5 om hon inte sekreterar så kommer hon inte?

#3, oj jävlar, det srpinger lätt iväg om man vill ställa ett gäng, hoppas det går bra. Vore kul o se lite utav ditt material. =)

zickan
0

#6 jag kommer med ett par iaf. kommer ställa dubbelt på några. Har flera som ligger nära titel och titlar att hämta ut. Dock blev det mindre än planerat. Max åldern har ju sjunkit till 2,2år. Över det får man ju inte ställa råttor :-P… Lite frustrerande

Marre89
0

jag kommer nog, men ej ställa :)

wintermynta
0

#4 Jag hoppas på tillräckligt med många anmälda så det behövs en sekreterare i pet till en av dom svenska domarna. Hade tänkta att påbörja min domarutbildningSkrattande.

zickan
0

#9 vänta bara på mina anmälningar som droppar in..hehe..

Dannes kommer snart med säger han här bredvid ;-)

wintermynta
0

#9 Jasså så du har kidnappat Danne haha? Har ni skoj? Ni får gärna komma på babyfika i helgen. Ev så är det utgång på kvällen

busigdemon
0

#7 men måste ju ändå vara kul attt ha så gamla råttor som skulle vara fräscha nog att ställas ut Glad

#9 aha, då förstår jag! Bara att promota utställningen då!

zickan
0

Danne ska ju på göteborg utställningen. Jag jobbar och pank som satan. försöker jaga ihop till stora pet och åka till eskilstuna med råttungar

[Eraj]
0

Är det någon som ska på utställningen som ska upp mot Dalarna sedan? Behöver transporthjälp till en liten råttkille. Åker du genom Dalarna och vidare uppåt kanske det kan funka att släppa av killen längs vägen? Mora, Falun, Malung, Borläge, Ludvika? Alla tips uppskattas! :)

minky
0

#14 annars ska jag dit, o kan plocka med mig en liten men du kanske inte är så sugen på en tur till hällefors igen… =P

[Eraj]
0

Tack så mycket för erbjudandet! Dock har planerna ändrats så jag söker ej transport längre. Ska ha i åtanke att du åker till stockholm stup i kvarten till nästa gång jag söker transport. ;) Ska du ställa ut några av dina råttor? I sådana fall så lycka till! :)

minky
0

# 16 haha…. är det utställning i sthlm är det stor chans att jag åker… =)

japp sak ställa 2 av mina gossar är det tänkt… =)

Varghund88
0

Jag ska dit, tillsammans med min syster. Blir min första råttutställning så det ska bli väldigt spännande. (;

Ska inte ställa ut själv eftersom jag tycker mina pojkar känns för små och jag för oerfaren men vi ska dit och glo och förhoppningsvis få chansen att prata med lite trevligt råttfolk (som jag inte direkt heller känner mycket av XD)

Ratlings
0

Ska kanske också dit, lämna råttor och prata med trevligt råttfolk :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ratlings
0

Förresten, ingen som ska åt gbg, halmstad, skåne hållet sedan? Söker transport åt en råtthona :)

// Lise

wintermynta
0

Till alla ni som ska lämna/ sälja bebisar på utställningen Vänligen följ utställningsreglerna.

Bebisarna ska väga minst 90g och vara fem veckor.
Dom ska vara reggade alt under regg.
KOntakta utställningsansvarige innan för en våg ska finnas på plats.
HOPPA ej över friskkontrollen om bebisarna ska in i lokalen.
För icke reggad uppf tillkommer en avgift för leverans samt försäljning som betalas på plats.

Om ni inte följer dessa regler får bebisarna inte komma in i lokalen och inte byta ägare utan då för all handel ske utanför srs utställning.
Dessa regler är till för bebisarnas bästa och även för köparna. Vänligen respektera detta.

Ratlings
0

#21 Om det är en vuxen hona då? :)

// Lise

wintermynta
0

#21 KOntakta uställningsansvarige då jag inte är riktigt säker men reglerna borde ju gälla.

Ratlings
0

#23 Okej! :)

// Lise

alexfifan
0

Söker också någon som åker neråt i landet. ^^

you can't face the problem, if the problem is your face……

Varghund88
0

Tack alla för en otroligt trevlig dag. Första gången jag var på råttutställning men det blir helt klart fler i framtiden.

Syster och Sirius (min whippet) hade också trevligt och vill tacka trevligt råttfolk, gosiga råttor och mysiga hundar.