Vad tycker ni?
Lén gubben har nog mest troligt fått skabb. Han är förkyld tror han mår ganska dåligt, han trivs inte med annat råttsällskap, han blir ett år i september och han har inte växt mycket alls sedan han var liten, han se ut att vara max 4 månader gammal. Jag vet att något är fel med honom iom att han inte växer, han är världens goaste lilla grabb, sitter här och ploppar med ögonen och myser på hög nivå med mig. Men det känns ändå som att han inte mår så bra och har aldrig verkat må rikigt bra heller.. ska jag ge honom en chans? Han bor hemma hos min syster just nu. Han är väldigt smal och vill inte växa och eventuellt skabbet, tänk sätta frontline på honom, förkylningen ska jag ge honom kan jang tänkte jag det har funkat förr. Men iom att jag känner att det är nåt som äe fel med honom ska jag chansa att ha honom kvar? Tror att det kan vara lever eller njurar som kanske krånglar på honom? Han har aldrig varit en leksam råtta heller.. alltid varit för sig själv, men när han slutade att äta i flocken tog jag bort onom och han började äta men går inte upp i vikt. Jag tycker verkligen synd om honom. Han är en så kelgo råtta men det känns också som att han inte mår bra alls.. *lider i mitt val*

Blir att han får somna in imorgon.
Ååh, vad tråkigt :/
Alltid jobbigt att ta såna beslut..

Mjo, men känner det blir bäst för honom..
Vad tråkigt.. men han mår ju uppenbarligen inte bra. Ibland är de tunga besluten de rätta..
Nu är jag kanske lite krass som tar upp det här, men du kanske kan höra med SRS om du kan få bidrag till en obduktion? Om du är medlem, dvs.. För att ta reda på vad det är som är fel på honom. Det kan ju göra råttvärlden rikare på kunskap om råttors sjukdomar.

#4 Går det att få bidrag till det? För nåt är väldigt fel med honom iom att han aldrig varit riktigt glad, alltid varit hängig, springer aldrig runt med de andra utan sitter still på en plats, gillade inte sällskapet av andra. Han ville helst bara sitta på axlen när de andra springer runt. Slutade växa så tidigt. Visst har man haft honor som är små och alerta små liv, men en hane har jag aldrig sett sluta växa på detta viset och inte går upp i vikt och ratar att ligga och gosa med de andra? Om det är psykiskt eller fysiskt är ju svårt att säga, kanske både och.
Men han ska somna in imorgon, vet dock inte om jag så jättegärna vill låta någon karva i honom.. =/
Japp, det går. Jag kommer inte ihåg vem man skulle höra av sig till (undra om det var kassören?).. Men är det något som rör forskningen kring råttors sjukdomar så kan du få ansökan om bidrag beviljat. Man behöver ju inte vänta länge på beslutet eftersom råttan måste in så fort som möjligt och inte får ligga i frysen.
Jag förstår verkligen.. Det var därför jag tyckte det kändes lite dumt och okänsligt att ta upp det. Men när han har somnat är det ju trots allt bara skalet kvar, eller vad man ska säga.. jag försöker tänka så, ifall jag någon gång skulle stå inför valet och kvalet att skicka iväg en avliden råtta. fy vad hemskt.. :(

För att vara ego så vill jag inte skicka iväg honom på karvning. Kanske dumt när han kanske kunde gjort nytta till forskning men som sagt har jag alltid varit rädd själv för att bli obducerad om jag skulle dö. Lite skräcksenario för min del det där.
Men nu ska jag och Lén iväg. Ska han sova såååå gott och hälsa på alla andra goa råttor man haft under årens lopp. (Försöker vara positiv)