Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 574 ggr
[postmortum91]
0

Min Jack är en smart råtta !

Hej, tänkte bara dela med mig av min händelse imorse. 
Jag gick upp tidigt och går ut till köket där jag välkomnas av en riktigt lycklig Bernard som springer omkring och känner sig "fri som en fågel" förmodligen. Jag kollar mot buren och ser att den är öppen, jag tar in de två råttorna och avslutar deras nattliga äventyr. Sedan på kvällen när jag och en vän satt och åt soppa så öppnas buren igen, då märker vi att en av råttorna, Jack har lärt sig öppna buren med sina tänder och gör de mer än gärna för att få springa omkring.

När jag märker att han lärt sig detta blir jag oerhört stolt över min älskade råtta som visar sig vara så smart. Men hädanefter får jag stänga buren med ståltråd också :)

mikeiko
0

Haha åh ja, man blir ju så stolt över sina ligister, svårt att bli annat när de är så smarta och söta samtidigt!

Använd en klämma eller klädnypa istället, mindre krångel för dig :)

Kebab-Eme
0

Hänglås xD det använder jag :P

KöttbulleKorv

[postmortum91]
0

okej tack för tipsen, ska snart påbörja mitt burbyggande ordentligt och då ska ja göra dörrar som inte går att öppna för honom :)

Ratlings
0

Min lilla Älva har lärt sig att om hon biter sig fast på gallret över där haken till luckan är och sedan trycker ut sig med hela kroppen så öppnas luckan. Jag kör på klämmor och det funkar super :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Lilith
0

Fanns det inte någon jätterolig video på en råtta som hängde sig på något speciellt sätt i luckan så att den öppnades?
Kommer inte ihåg om det var här jag sett den, eller någon annanstans.
Sjukt kul såg det ut iaf :P

Mina råttor har aldrig kunnat öppna luckor. Däremot var det en tjockis jag hade som lutade sig mot en lucka så att den öppnades…
Den luckan stängdes med ståltråd fortsättningsvis.

hus-musen
0

Mina pojkar har gjort samma sak, de lär sig öppna luckorna! Skitråttor hahaGlad

Lite olika tekniker har de dock haft. 
Min stora Houdini högg helt enkelt tag i gallret med tänder och tassar och ryckte upp burluckan med våld. 
Othilla hade ett annat sätt, han klättrade upp på luckan och sen dängde han bakkroppen i luckan så den flög upp. Vilket han lärde de andra oxå.. Ingen har dock gjort som Houdini men han var speciell oxå.

Men de har bara gjort det när de varit sällskapssjuka och busiga, annars har de snällt suttit i buren.

Qui dormit, non peccat