Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 532 ggr
KorvochMos
0

väga råttor

Hur ser man på en digital våg? Jag har en men mina honor är aldrig stilla så man vet ju aldrig vad som är deras riktiga vikt? lite jobbigt det här!

[lucke]
0

Jag lägger mina i en djupare plastask/skål och tarar vågen när jag ställt dit den, innan råttan läggs i.

[Ratass]
0

jag tränar dem med godis :) så de står på vågen då de ska till å få så hinenr jag se :P

KorvochMos
0

Okej, får pröva med en skål, för godis är dom inte så intresserade i när de finns annat och göra.. :)

minky
0

brukar ta ett gryt underlägg o lägga på vågen så att de har lite större utrymme o vara på. mina blir lite små stressade av att bli nertryckta i en skål.. =P

ett annat tips är att ställa vågen på en stol eller liknade för då finns det inte så mkt annat intressant i närheten

Fisfia
0

Jag får snabbt slå in varje råtta i en handduk eller filt och sedan snabbt lägga ner knytet i en djup gryta som jag har stående på vågen. Enda chansen att hinna se några siffror som står stilla på vågen här. :-P

Miss Lalona
0

Jag har en bagagevåg istället, en sådan med en krok som man lyfter bagaget med. Jag lägger råttorna i ett tunt knyte och lyfter hela knytet. De hoppar inte ut då eftersom det bara är luft under dem, väldigt smidigt :)

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"