Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 526 ggr
Nemii
0

sommar, ljuva sommar? XD

Äntligen nalkas sommaren och solen börjar bli generös med värme. Men hur funkar det med fästingar?? Det skulle ju bli REKORDMYCKET i år eftersom vintern varit varm och många överlevde den lilla köldknäppen. Har ni några tips på hur man slipper dessa äckliga krabater på sina råttor när man vistas utomhus i gräset? Kanske någon "huskur" eller nåt man köper i affärer?

Mymlan
0

Jag vet på katter och hundar kan man sätta frontline spot on mellan skulderbladen, jag har det på mina hundar och slipper fästingar på dem och jag bor i fästing rikt område. Men tror det är för starkt för råttor. Fråga veterinären.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ninja
0

Förra veckan fick jag plocka fästing på stallkatten.. rackars otyg. (fästingarna alltså, inte katten. ;)

Jag säger som #1, fråga en veterinär. Du behöver ju knappast beställa någon tid, utan bara ringa och rådfråga. Ev. gå direkt till en veterinärpraktik eller liknande och fråga.
Bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite.. man ska inte experimentera själv.

Nemii
0

Uscha, jag HATAR verkligen dom små blodsugarna!

Jo, jag hade tänkt gå till en veterinär om det inte var någon här inne som delade med sig av erfarenheter och som visste hur man kunde gå till väga Glad

Kleverin
0

Tala gärna om vilket svar du fick av vetrinären… Tack!Cool