Djävulskt sugen :(
Egentligen vill jag bara skriva av mig lite för att det känns så jäkla jobbigt.
Som det är nu bor mina/våra tjejer hemma hos min kille (som bor 100 meter från mig) för att jag inte får ha djur av något slag hemma. Anledningen är att jag inte har 3 månaders uppsägning utan 3 veckors. Det står även i kontraktet.
Som det ser ut nu kommer jag att bo där ett bra tag framöver men trivs inte bra alls och ett par "egna" råttor där hemma skulle verkligen sätta guldkant på tillvaron. Skulle även i såna fall vilja ha ett par gose-hanar. Egentligen ville jag ha det från början när vi skaffade råttorna, men min kille tyckte att deras pung var för äcklig så därför blev det flickor.
Jag ser så himla många fina råttor här att det nästan skär i min själ att inte kunna köpa/adoptera några av dom. Min kille vill inte ha fler och det skulle på något sätt vara mycket skönare att kunna ta beslut själv när det gäller dom. Vi har haft massvis med bråk om just råttorna.
Åh well, det är väl inget ni kan göra åt saken, som sagt, ville mest bara skriva av mig.
Har aldrig förstått det här med att man inte får ha djur i sin ege lägenhet! Tråkgt för dig :(
Jag hyr av stadsdelsförvaltningen och de vill inte ha ansvar över något/några djur om jag skulle bli vräkt. Det är oförhandlingsbart, för ett tag tänkte jag att om man fixar minst 3 personer som kan skriva under att de kan ta hand om djuren så funkar det, men icke.
Fattar inte heller att stadsdelen inte kan göra undantag då råttor inte lever speciellt länge och faktiskt har en helande effekt på psyket om man känner sig ensam eller nere.

Har de förbud mot alla djur oavsett art?
Det du kan göra är att flytta så får du ju ha vilka djur du vill 
Qui dormit, non peccat
#3: Inte akvariefiskar konstigt nog :P Fck reda på idag att om man redan har djur innan man flyttar till en sån här lägenhet får man ta med sig det. Anledningen också är att tex katter och hundar kan förstöra lägenheten om man missköter sina djur. Men man tycker ju att en råtta sitter ju i sin bur och när man tar ut den så har man ju faktiskt koll på den/dom.
Tyvärr så ser det inte ut som att jag kan flytta. Har stått i bostadskön i över 3 år och ändå hamnar jag på plats 150 som bäst. Håller på att försöka byta lägenhet inom förvaltningen. Funderar då på att säga att jag har råttorna (även om de är hemma hos min kille) och inte säga vilket kön de är, skaffa mig 2-3 hanar i alla fall. Då kan de inte säga nåt. Men det får bli efter att det är klart om jag får flytta eller inte. Hon som e chef över mitt boende är extremt sträng så det är inte aktuellt just nu att lirka med henne.

Mvh Stephanie 

#5: Tack, men jag hyr i andra hand kan man säga, så förvaltningen har väldigt mycket att säga till om ;) :)
Ja, då var det lite svårare dessvärre. Men tycker ändå att det kan vara något att sprida! 

Mvh Stephanie 

Absolut!