Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 608 ggr
[mysvensk]
0

Råtta på utflykt!

De nya miljöerna verkar ha stressat min ena pojke (Hitler) en hel del och så fort jag släpper in honom i buren får han panik så jag tänkte försöka vara med honom så mycket som möjligt. Min andra pojke (Stalin) bryr sig inte ett dugg om något och ligger bara och sover.

I morgon kommer jag inte kunna gå hem på rasterna då vi har exkursion med NK'n så jag tänkte ta med honom innanför tröjan (dock med koppel på för säkerhetens skull). Vi ska typ sitta och fläta korgar av vide och sådant…

Han är inte trygg med någon annan än mig, inte ens sin bror så finns ingen annan som kan ta hand om honom…

Hur ska jag göra? Jag känner att jag inte vill lämna honom när han är stressad… Han är mycket lugnar när jag är nära.

Banankaka320
0

Det är ju bättre att han får vänja sig vid buren, du måste ju kunna göra saker utan råttan xD

Hitta en gammal tröja du är beredd på slänga och använd den flitigt och när den luktar jättemycket du så lägg den i buren med honom :)

[mysvensk]
0

Buren han har just nu har han haft sen i torsdags men verkar inte ha vant sig än… Och deras vanliga bur kommer snart så det är inte så viktigt att de vänjer sig vid den här…

Tröja kanske funkar dock är jag ju borta redan i morgon och har bara väldigt rena kläder…

Banankaka320
0

#2 Du får ta en gammal tröja och börja hoppa och springa så du börjar svettas :D haha men kanske om du sover med en tröja? Jag brukar bli väldigt varm på natten om jag sover med tröja och den är allafall inte ren när jag vaknar Oskyldig

[mysvensk]
0

Går inte:/ då blir jag utkastad ur sängen^^ pojken min är extremt varm i sig att blir jag varmare kokar han xD

Banankaka320
0

#4 Haha okej xD Men om du använder tröja som kuddfodral? xD

[mysvensk]
0

Svettas sällan om huvudet:/

Banankaka320
0

#6 Okej, fast gör det ändå. För så fort du rör huvudet så kommer de liksom lukta du, och jag antar att råttan sitter oftast vid axlen på dig och då känner han igen liksom "hårlukten" :)

[mysvensk]
0

Okej… får se…

Lamina
0

Du tänker väl inte ta med råttan till skolan..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[mysvensk]
0

Nej utan på en utflykt i morgon då vi ska till skogen eller något sådant och fläta korgar och tjafs…

När det är skola så bor jag för tillfället precis bredvid skolan så går hem varje rast.

Afrejd
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur länge ska du på utflykt? Med tanke på att råttan ska ha mat o vatten. Och hans kompis kanske inte vill sitta ensam i buren? Förr eller senare måste råttan vänja sig att sitta i bur. Han lugnar nog ner sig efter ett tag. Vad är de för bur, har du nå bra inredning? Hängmattor elller något han kan krypa in i som han kanske känner sig trygg i?

[mysvensk]
0

Alltså som sagt om du läser, de har en mindre tillfällig bur som inte är så rolig. de har en hängmatta men den gnager de ner så fort de kan

mikeiko
0

Googlesökning:  Hitler+innanför tröjan

Hej alla som googlat askonstiga saker och hamnat här! *vinkvink*

xD

Exxozzie
0

#13 Haha :D

Exxozzie
0

#13 Det finns en länk som hade högre relevans :O

mikeiko