(K) Honråtta (akut!)
Min ena honråtta dog igår och kvar har jag nu min flicka Geisha som jag inte tror kan vara ensam i en mycket längre tid.. Så jag undrar om det finns någon som kan sälja mig en eller två råttor?
Sökes:
Kön: Hon(or)
Antal: 1-2 st
Ras: Spelar ingen roll (dock inte rex)
Ålder: Runt ett halv år eller något äldre
Färg: Spelar ingen roll
Önskat beteende: Lugn och social.
Info om min råtta och lite bakgrund om mig.
Heter Malin Meyner, bor i Stockholms län (Vällingby) tillsammans med min far. Är 18½ år, ödmjuk och kärleksfull mot mina djur. Studerar just nu (har sommarlov till nån gång i augusti) och jag gör allt för att mina djur <3
Har ägt 3 råttor tidigare (den 3e dog igår :( ) och jag älskar råttor och kommer alltid göra. Alla mina råttor har blivigt köpta på en djuraffär (d'oh) men jag har tagit väl hand om alla mina sötnosar.
Jag har en stor bur, Jenny modell, har många leksaker, ett tyg rör, två trähus och en hängmatta. Bra mat får dom och mycket kel.
Min råtta heter Geisha, är en svart honråtta. 7 månader gammal, stark och robust. Är lite av en hermit och lite skygg för människor. Vet ej än hur hon är mot andra råttor. Hon är inte så lekfull, gillar mer att vara ute från buren och utforska.
Har ej tillgång till bil
Kontakta mig:
Tel. 0762173295 / 08-43760288
e-mail. malinmeyner@hotmail.com
Önskas intresse anmälan innan Augusti. Vet inte hur länge Geisha klarar av att vara ensam :(
Om du klickar på "Allt du behöver veta om Rif" och kikar på "Uppfödarlistan" kommer du få upp uppfödare som bor i bla Stockholm. Kontakta dem och hör om inte någon har någon/några råttor till din lilla tjej.
Hmm jag läste om dom :) Men den som bor närmast mig har just fått en kull. Så dom verkar ganska unga. Och jag har aldrig köpt en råtta från en uppfödare. Det är väldigt akut med ett par nya råttor till Geisha.. jag är mycket frustrerad!
#3 Just därför ska du kontakta uppfödare runtomkring dig, de bits inte! Flera uppfödare har äldre honor som skulle kunna omplaceras, som ex har gått ur avel el inte passade för avel. Ring eller skriv! Skaffar du två äldre kloka honor skulle din egna knappast bli ledsen.
Jag har just nu skickat ett email till en uppfödare :) Hoppas på svar snart..
Och om någon annan har intresse snälla kontakta mig x(
Kolla med Wintermynta. Hon hade en annons ute om ungar som söker hem. Jag har nån hona kvar i min kull. Katoz kanske har någon nu.
Verra finns i strängnäs och åker till sthlm ibland. Rackarns hade någon tjuvparningskull.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Är det superpanik så kan jag låna ut eller ev. utplacera en hona :)

Eller så verkar det finnas en underbar hjärtevän här http://rattor.ifokus.se/discussions/4e29722bd4ebea20a2006634-mixa-soker-nytt-hem#discussions-1
Äldre än du söker men vem kan stå emot henne ;)
Vänligen lås denna artikel