Darrande öron
Hej!
Nu har jag säkert en super konstig fråga.
När min ena råtta som jag bara har haft i någon vecka nu hon darrar på öronen när jag kliar henne på ryggen speciellt bak vid svansen.
Är det för att det är skönt eller nåt?
Hon är ca 1 år.
MVH
KöttbulleKorv

hon löper :P
You can't spell Bitchy without Itchy
Många råtthonor gör så när dom löper. Tycker det är asgulligt! 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
då har hon löpt helt veckan ;o och hon jag hämtade henne ifrån sa att hon brukar göra så nästan varje dag, och hon kan ju inte löpa hela tiden? ;o
KöttbulleKorv
Min ena hane darrar med öronen och börja tvätta mig när jag kliar honom på huvudet och runt öronen.
har för mig en råtta löper var femte dag så
En hel vecka? :O
Hon har väll inte fått sig nått på länge. :P - Skoja bara.
#5 men hur länge då? ;o Typ en dag eller några dagar. Eftersom hon har gjort så hela veckan :P
KöttbulleKorv

det kan inte bero på någon nerv då? typ som hundar gör när man kliar dem på magen på ett visst ställe så börjar de vifta med baktassen?

Råtthonor viftar på öronen oftast när de löper, och de löper i flera dagar i sträck. Öronviftninen börjar oftast när man kliar dem på rumpan, troligtvis för att en hane hade varit där om man låtit dem göra som de vill
Hon signalerar att hon är villig.
Hanar kan oxå vifta på öronen, men verkar inte hända så ofta. Två av mina pojkar har varit riktiga mysrysare och vibrerat lite med öronen.
#3 Hormonfel mm kan göra att en hona löper oftare än vad hon ska. Sen finns det dem som viftar ändå.
Qui dormit, non peccat
Ok så jag har en riktigt mysgrabb då som vibrera med öronen när man kelar honom. Jag han älskar verkligen kel och mys för han både ploppar, knastrar och viftar med öronen <3
Några av mina småttingar vibrerade runt hur länge som helst en tid, och då även viftade på öronen. De red varandra som besatta i säkert en vecka, och de äldre tyckte de var sjukt jobbiga och irriterande.
Nu verkar de små däremot ha fått sig någon ordning på det där, och vibrerar bara ibland.
För mina gick det över iaf, så jag skulle tro att det gör det för din tjej också :)
Tack för alla svar! :)
KöttbulleKorv