Utställning i Göteborg
Utställning i Göteborg
Datum: 2011-08-20 Anmälan senast: 2011-08-09
Plats: Göteborgs Skyttegille, JA Wettergrensg. 2
Friskkontroll: 08:30 - 09:00
Bedömning: 10:00 - framåt
Arrangör: Västråttan
Klasser & Domare:
Standard - Potku Holmstedt
Pet Class - Sandra Lindman
Agility A&B - Jessica Matson
Utställningsansvarig:
Maria Lundqvist, 0708- 68 61 51
Anmälningar skickas till:
Alexandra Nagy
Trozelligatan 22
602 35 Norrköping
Anmälningar tas även mot via epost:
alexandra.nagy@live.se
För anmälan via e-post, skriv enligt nedan:
Klass
Råttans namn
färg/teckning, kön, födelsedatum, regnummer
e:
u:
Uppf:
Äg:
Glöm inte heller skriva ditt eget namn, telefonnummer och medlemsnummer. Har du titlar på gång? Nämn i så fall även dessa, men glöm inte att ta med ifylld titelblankett på utställningsdagen!
Övrig info: Lunch finns att köpa för alla hungriga utställare och besökare. Vill du hjälpa till t.ex som sekreterare? Då får du gärna slå Maria en pling.
Vilka kommer? Tänk på att sista anmälningsdagen är på Fredag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kommer som åskådare i alla fall 8-)
you can't face the problem, if the problem is your face……

Jag ska bara få ihop det med planeringen och den blir klar imorgon, fredag
Men planen är att jag SKA dit 
Jag skall dit, men jag kan inte bestämma mig för om råttorna skall med eller inte :o
jag kommer bara å kollar (: nästa utställning lär jag nog ställa upp ;P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Hade varit spännande, men kan inte ta mej dit :(
Hoppas alla som ska dit får en super trevlig dag!
Charlotta-B
#6 Bor du inte i Växjö? Isf kan du ju åka med mig och maria :D
#7 yes i do :D
Kan du inte skicka ett pm vad de skulle kosta med bensin å så?
Charlotta-B
Puttar för sista anm.dagen..
Gott om tid kvar… ;D
Jag ska med Aleeex! Vill ställa ut en råtta men har inte hunnit regga när jag är fast på detta äckliga sjukhus >.<

När kommer pet domaren att fastställas?? Det bör ju bli innan sista anmälningsdag eller?
Ska försöka ta mig dit och titta iaf :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
#12 Bra fråga, jag hoppas på det iallafall.
#11 Finns det ingen annan som kan hjälpa dej att regga?
1 dag kvar nu på anmälningstiden. :)
Charlotta-B
Tror jag har bestämt mig för att låta råttorna stanna hemma nu; ingen av dem har nog någon direkt utställningspotential iaf och jag överväger absolut inte att ta kull på någon av dem - så de får slippa stressen, den långa resan och smittorisken :)
Men jag skall definitivt dit, måste man anmäla sig då eller dyker man upp?
#16: Du dyker bara upp, det är öppet för alla. :)
#17 Vad trevligt :) Skall göra mitt yttersta för att locka med sambon också, haha :P
Åh! Jag vill dit! Ska bara prata med min kille så han inte har planer för den dagen. Han har velat åka på utställning ett tag nu så :)

Det var bestämt att jag Theres Granath kommer att ersätta Cindy i petclass sedan den 31 juli så jag vet inte varför det inte står med i annonsen.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
20 - Inget är bestämt riktigt ännu, eftersom du dömde i Halmstad och det kommer vara mestadels samma utställare igen, vore det bra med en annan domare.
Ah vad sjutton, nu får råttorna följa med i alla fall. Kunde inte motstå att prova på att ställa, Lily är anmäld i standard ^^
Skall bli kul :D
Alenzi - Du o dina råttor är varmt välkomna! :-)
Jag kommer! Inte ställa, men sekretera i pet tror jag.
24 - Ja det vore ju bra om du kom, men "tror" funkar inte så bra.. Jag måste veta, hörredudu.. ;-) Jag har en tjej klar, men behöver en till som säkert kan sekretera. (så man inte står där på utställningsdagen o saknar en sekreterare!)(du får inte bli sjuk heller..!) ;-)
Tror = jag tror vi har bestämt. Men jag kommer, och jag sitter sek :D
(jag blir aldrig sjuk.. eller jo, alltid, men det hindrar mig aldrig ;)
#15 Jo min pojkvän men jag är rädd att han gör fel så får jag alla papper tillbaka x(

Jag kommer me 3 gossar och 2 brudar.
BTW det är väl gratis att ta med en råtta bara som besök? Jag vill att han ska vänja sig vid massa råttlukt och människor, men ska han gå igenom friskkontrollen då eller va? :o
Alla råttor som ska in i utställningslokalen måste igenom frisken
#29: Det är såklart gratis om man inte ställer ut men alla råttor som ska vistas i utställningslokalen ska genomgå friskhetskontroll. 
#31 Okej! Måste han vara där i rätt tidpunkt då? :o
Japp!
Okej! Hör du det alex? xD Vi får åka tidigt :)
Omg vad tidigt ;O Då kan jag ju också ta med mig en gose :)
Men en fråga till alla här, finns det parkering i närheten av lokalen eller hur tar man sig dit om man parkerar lite utanför gbg?!
#22 Du får inte glömma att ställa i pet oxå! Där bedömmer domaren råttans temperament, hälsa, o hur välskött den är.
Färg o teckning spelar ingen roll.
Man vill ju inte betala in en amälning om man inte vet vilka domare det blir :-S. Hade fått ledigt för den helgen så jag kunde åka nu när jag hitta boende i göteborg. Men är varken lockande att betala när man inte ens vet vem som kommer dömma eller om det ens kommer finnas någon som dömmer den klassen, eller att det strular med att hinna få betalda regg papper innan jag drar till gotland på min en vecka semester nu v32.
Hade tänkt ställa 12 men nu skiter jag nog i det. Verkar bara vara strul.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#37 Jo det var lite det jag kände också. Ingen ide att åka när man inte vet domarna tyvärr.
BTW : Hoppas verkligen inte att regg pappren strular (igen) då jag också hade tänkt beställa.
#38 Pet-domare ska bestämmas på Lördag när styrelsemedlemmarna är samlade. I o m det ska jag fråga vår anmälningsansvarige om vi inte kan flytta fram sista anmälningsdagen till Söndagen den 7e istället.
Dessa problem uppstår tyvärr när det inte finns tillräckligt med färdigutbildade domare, vissa domare har ju slutat som du kanske vet? Och vissa domare går fortfarande under utbildning.
Thirre här måste ju ex få chans att gör klart sin standard-utbildning.
Sista anmälningsdagen är framflyttad till Tisdagen den 9e aug!
Vore väldigt bra om någon admin kunde ändra på det i annonsen. 
silverorm; Vad bra! Får inte tag på mina papper förrän på söndag, så det är ju perfekt!
#42 ja det underlättade för många, av olika skäl..
Nu önskar jag bara att någon som jobbar här på RiF, nån admin kan vara så snäll och uppdatera annonsen?? (eller är du för sur zickan? Jag vet att du har fått veta hur det står till med saker o ting. Jobbigt att jag hade rätt? Men det ska ändå inte påverka saker o ting här på RiF, det är två helt skilda saker.)
Så kan någon annan admin uppdatera? (som inte är sur på mig?)
Men jösses chilla, inte alltid vi hinner göra allt på en gång (vi har liv, jag lovar!) xD
Men nu står det den nionde i #0 :)
#44 Tack så mycket! Snällt av dig!

Det blev precis klart att Sandra Lindman kommer att döma Pet-class på denna utställning i Göteborg. Admin får gärna peta in detta i #0. :)
#46 done and done!
#43 Jag har ett liv you know. Haft rått träff hela dagen idag. Igår tvättade från 07, var på ikea m Afrejd och jobbade sedan 16-23 m tvätt och massa på jobbet att fixa. Inte mycket vid datorn, Var inne ett par gånger med min Iphone men det är inte så lätt att ändra något med den.
Och ang om du har rätt eller ej. Det tas upp i styrelsen i denna stund. Dvs om jag gör fel som följer srs hemsida eller ej. Men det är en annan sak än vad tråden handlar om.
Dock väldigt positivt att slut datumet skjuts upp tills domaren är bestämd. Så de som vill ställa kan få bestämma om de vill ställa för den domaren osv, och inte få veta det efter man betalat och ev ångrar sig.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Putt 

Domare var bestämda men det blev lite strul på vägen. Och jag hade visst kunnat döma pc eftersom det var standard som jag dömde i Halmstad. Jag var snäll att erbjuda mig att döma pc och hoppa över min utbildning i standard då vi inte hade några andra färdiga pc-domare som kunde med så kort varsel. Nu kommer Sandra L att döma på dispens. Jag kommer att göra en provbedömning i standard. Potku dömer standard, som det står i annonsen och jag antar att Jessica fortfarande dömer agility.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Sista anmälningsdagen!
När är en bra tid att komma som besökare, utan råttor? =)
#52 Vi börjar utställningen kl 10 o håller på sen hela dagen, lunch o fika finns att köpa (kontanta pengar), även lotteri har vi där man kan vinna råttiga saker, Mölnlycke Zoo har sponsrat denna gång!
Varmt välkomna allihopa!
Tack allihopa som var på utställningen! Jag kom dit som besökare för första gången och fick ett riktigt varmt mottagande. Ett extra tack till Silverorm som lärde mig mycket :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
Tack så jättemycket alla arrangörer och alla utställare för en riktigt rolig och lång dag! ;) Man slutar aldrig lära sig nya grejer :) Hade superkul och ska slänga upp hängmattan som vi vann i buren i eftermiddag, se om den blir godkänd ;)
Min kille Wictor var väldigt positivt överraskad hur trevliga och tillmötesgående alla råttmänniskor är, så det ska ni alla ha cred för! :D
Stort tack ska ni ha själva!
Väldigt trevligt hade vi, jättekul med nya råttmänskor och utställare, försökte vara så tillmötesgående jag bara kunde trots att jag hade (bokstavligt) händerna fulla!
Även ett stort tack till våra domare med sekreterare som hade fullt upp hela dagen! 

Är nu hemkommen till min lilla håla i Östergötland och jag kan knappt hålla mina ögon öppna. Det blev verkligen en lång dag igår men det var sååå kul.
För min del skötte sig mina djur och jag fick dom bedömningar jag förväntade mig. Är stolt över dom alla men mäst stolt över SP Viking Valiant som blev BIS 1a vilket jag inte väntade mig alls.
Jag och mina sorkar säger oxå tack till alla som var där.

Tack för en supertrevlig utställning, som vanligt! Göteborgsutställningarna är verkligen något alldeles extra! :)