Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 1393 ggr
Spieluhr
0

Måla buren?

Hejsan!

Finns det någon färg som inte är farlig att måla sin råttbur med? Ifall dom skulle gnaga eller något så vill jag inte att något ska hända..

hus-musen
0

De flesta färger är mer eller mindre giftfria när de har torkat ordentligt. Något som brukar funka bra är vanligt hammarlack tycker jag.
Annars kan du gå till närmsta färghandel så kan de hjälpa dig med färgGlad

Qui dormit, non peccat

Spieluhr
0

Okej! Jag har nämligen inte fått mina bebisar ännu men jag har buren här. Och jag har några veckor på mig att färdigställa det. Hur länge torkar hammarlack? :)

hus-musen
0

Står på burken :) Har för mig att det är lång torktid på hammarlack, beroende på om du väljer spray eller inte. Dammfritt efter 1-2 timmar, övermålningsbart på 4. Helt torrt 24 timmar kanske?

Qui dormit, non peccat

[becczi]
0

Glöm inte att sandpappra ordentligt om du har en blank yta som ska målas, så fäster färgen bättre. Och att spackla kanter och hörn borde vara en bra idé. Och sist lacka ;P för att vara på den säkra sidan.

Så gjorde iaf jag :D har haft buren i drygt två veckor och än så har jag hållit den doftfri efter städning.

Karmatarerskanise
0

Det här hammarlack, kan man spraya gallret med det?

Spieluhr
0

Tack för hjälpen alla.

hus-musen
0

#5 Japps, hammarlack funkar utmärkt på galler. Men det går åt hemskt mycket färg när man sprayar, det går fortare att rolla buren.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

#7 Okey :)