Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 985 ggr
[linneasandberg]
0

sork hos kaninerna!!

kaninerna ute i lekstugan har nu fått en liten sork på besök! tydligen sorkungar också.. :P när jag var ute och skulle ge dem mat såg jag den med egna ögon, springa tvärsgenom golvet ! sen hörde jag att den sprang ut genom hålet till utehagen (jag stod kvar) sen hörde jag prassel bakom halmet så där bor dem :) jag brukar gå ut o ge dem lite rester om ddem nu äter det ;) haha ville bara skriva av mig lite även fast det här var råttor i fokus så hitta jag inget bättre men men.. ville bara skriva av mig lite :)

lycka till med era råttor!!

mikeiko
0

Hahah ok xD

Tack! :)

zickan
0

När jag flyttade in på bostadrätten vid landet. Hade jag råttorna ett par timmar i garaget. Varav ena hanen smet. Han flyttade sedan in till mina kaniner. Kom och gick i buren som stod öppen. Tog mig två månader med grannens hjälp att fåga honom. Han trivdes så bra där ute. Hade gjort ett bo i kanin höet hos min belgiska jätte. rexen var han inte lika glad i. Fick ställa ut mat till honom så han höll sig där.
Andra smådjur verkar gilla att vara runt kaniner. Men inte alltid så bra för dom

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[linneasandberg]
0

#2 haha okej :)

Zolah
0

Rätta mig om jag har fel för jag har inga erfarenheter runt sorkar, men kan dom inte ge en nåt som kallas sork pest eller sork feber?

[Ratass]
0

vissa kan ge sorkfeber ja, en sjukdom som inte går å bota utan det är mer som en rejäl influensa med hög feber, ledvärk som man bara kan vänta ut.

[linneasandberg]
0

vet faktiskt inte om det är sork/mus men det kanske inte spelar nån roll, men jag har faktiskt ingen aning!