Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 972 ggr
MarajLowajz
0

[Säljes/Omplacering] AKUT - Honor m. bur

---------------Honorna-----------------

Capella
födelsedatum: 9/11-10

färg, teckning o hårlag: ba ir mm rex

kön: Hona

kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 8/8

faderns namn, födelsedatum, vikt:  okänd

moderns namn, födelsedatum, vikt: Deadly Bite

syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Se beskrivning nedan

omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Capella är en riktig busråtta nummer ett. Hon är äventyrlig och vet vad hon vill. Hon är enkel att introducera med nya råttor och hon har ett otroligt fint häng.

pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: SRS reggad

ort där råttan/råttorna finns: Rättvik, Dalarna

telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus):

Om annonsen ska vara låst eller ej: ej låst

Jasmine
födelsedatum:29/10-10

färg, teckning o hårlag: mink ambk slät

kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): -

faderns namn, födelsedatum, vikt: Harry Potter

moderns namn, födelsedatum, vikt: Darling

syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Se beskrivning nedan.

omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Jasmine är en dam som inte vill bli lyft så mycket men hon klättrar själv upp på axeln när hon vill. Hon gillar att gräva i blommor och är allmänt glad och när det blir bråk är hon där och fixar upp det.

Zurka
födelsedatum: kommer inte ihåg, har inte papper på henne.

färg, teckning o hårlag: Siamese rex

kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): okänd

faderns namn, födelsedatum, vikt: Justice

moderns namn, födelsedatum, vikt: okänd

omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Zurka är en liten tjej som har gått långa vägar från att icke vilja bli lyft till att ha ett underbart häng. Hon vill helst leta på ett hörn och ligga och sova på eller klättra längst upp i hyllorna så man inte når henne. Funkar perfekt i flock

pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: vet ej

Tenten
födelsedatum: 15/10-10

färg, teckning o hårlag: Ag hooded slät

faderns namn, födelsedatum, vikt: okänd

syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: se beskrivning nedan

omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Tenten är underbar att introducera med andra tjejer. Hon är en dam som verkligen är på språng. Utforskare och äventyrare samt en riktig deghög ibland också.

Kaffekoppen
födelsedatum: 15/10/10

färg, teckning o hårlag: dumbo Amber eller Fawn ( har inte kommit på det än) rex

faderns namn, födelsedatum, vikt: okänd

omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Kaffekoppen har börjat fått problem när hon löper. Hon är helt ivrig och vill helst inte att någon ska peta på henne. Förutom det är hon en underbar råtta. Hon kom till mig via omplacering och var då underviktig. Efter mycket om och men kom hon upp i vikt men hoppade från hög höjd och troligtvis sträckte ryggen rejält så hon blev halt och gick ner i vikt ganska snabbt. Veterinärbesöket gav inga resultat och nu ligger hon på en stadig vikt och har inga problem att gå eller liknande. Syster med tenten

pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: ej reggad

Orsak till omplacering:

Jag har blivit akut allergisk mot mina råttor, började igår - Måndag den 15 augusti - med att jag blev yr och tung i huvudet. Under natten fick jag ett astmaanfall som var svårt och idag har jag fått utslag, näsan rinner, nyser, ögonen kliar, händerna är svällda och jag känner att jag måste akut omplacera mina honor. Allergin blir mycket bättre när jag inte är inomhus med råttorna men så fort jag kommer in i huset så börjar symptomerna igen. 
Jag vill att honorna ska komma i samma hem - samma flock som dom är i nu.
Buren som tillkommer är en GD Rival - köpt för några månader sedan med massa inredning samt handdukar och liknande.
Torrfoder tillkommer om man vill också - egenblandat.

Pris: 1000kr för buren och 600kr för inredning samt råttor och foder. Har du bur hemma och behöver råttor så finns dom för 500kr - alltså 100kr styck. Dock som jag skrev tidigare så ska dom vara i samma flock!

Hemmet: Hemmet är viktigt och jag vill att du ska ha erfarenhet av råttor och gärna haft råttor i ett år eller mer för jag är mån om mina älsklingar.

Mot bensinpris kan jag transportera bur och råttor till det nya hemmet - däremot rimliga distanser.

Kontakt finns på : MarajLowajz@hotmail.com (mail endast då msn vägrar skicka nya kontaktförfrågningar) eller mobil: 070-6994003. Går bra att ringa mellan 11-23.00 då jag är nattmänniska för det mesta :)

Frågor och övriga tankar är välkommna. Bilder finns på min FB :

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.457576527031.249985.697972031&type=1

Det ska funka att se bilderna.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[postmortum91]
0

kände du av allergi innan, eller kom de som en chock?

MarajLowajz
0

Jag är pälsdjursallergiker i vanliga fall,  men har fått hem ett par killar och det blev för många så nu tål jag dom inte alls.  Och det blir bara värre och värre ju mer jag är i huset. Därav är det rejält Akut omplacering.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[postmortum91]
0

jaha ok va tråkigt =/

Jag har fem råttor redan och är redan rätt allergisk så jag får nöja mig med mina och hoppas att jag inte drabbas som dig

[lucke]
0

Vad tråkigt! Men är du säker på att det inte funkar med bara honor?

MarajLowajz
0

Jag reagerar på honorna också, pysslar om dom och myser med dom och reagerar lite mycket som hos hanarna :/ Så jag känner att jag måste omplacera alla mina råttor och ligga lågt med djur :/

-Albert Einstein

[lucke]
0

Usch vad trist! Är också allergiker och har känt av bebisar lite- men blir man dunderallergisk funkar det ju inte tyvärrGråter

MarajLowajz
0

Nej :( Det är astråkigt verkligen. Har funkat asbra, kännt av lite då och då men inte som idag och inatt. Kan knappt vara i mitt eget hus utan att jag sitter och nyser, kliar i ögonen och bara irriterar :(

-Albert Einstein

Terato
0

Tänkte bara tillägga att mamman till Zürka är Cinderella, uppfödd av Falurven, Nathalie Andresen i samarbete med Zakaraa, Johanna Bedoire.

Har du inte fått några regpapper på henne, Maraj?

Jag kommer att kräva en del av köparna som är intresserade av Capella och Zürka.

Capella är född hos mig i en tjuvparningskull och nya köparen måste skriva på ett avtal. Det är många trevliga individer i den kullen och hittills har det bara visat sig vara en som är strulig. Då det finns många tänkbara fäder som inte alls är lämpliga i avel bästämde jag i samråd med Zickan att sälja dem med avelsförbud.

Zürka är född i en välplanerad samarbetskull mellan mig och Zakaraa. Men då det dykt upp ett tidigt dödsfall i kullen är jag även där väldigt noga med att hon inte avlas på utan mitt och Zakaraas samtycke eftersom ungarna utvärderas just nu. Så även där vill jag ha ett avtal. I den här kullen var det några av ungarna som var pipiga och jolliga vid lyft strax efter flyttåldern men de flesta har lugnat ner sig nu. Överlag är det trevliga individer i kullen, dom är väldigt flocksmarta, flera har klarat intron med vuxna vid 4-5 månadersåldern. Det enda jag vet är att det är en hona som strular i flock vid löp. Det är också några som har haft problem med immunförsvaret, med lättare nysningar.

Här har ni deras stam, först planeringen och sen resultatet:

Justice + Cindy

Vill köparen inte skriva kontrakt kan Zürka och Capella flytta hem till mig/Zakaraa så letar vi köpare på egen hand.

Jag förstår om det här inlägget kan låta lite strängt, men jag värnar bara lite extra om dom här djuren. Det är trevliga individer men jag vill att de kommer till sällskapshem och inte avlas på okontrollerat.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

Kram förresten till dig, Maraj, inte rolig sits du har hamnat i! :(

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

MarajLowajz
0

Har skickat mail till dig Terato på fb och annonsen kan låsas. Den är inte aktuell längre.

-Albert Einstein

Inlägget är låst för nya kommentarer