Äter allt annat än maten..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är lite fundersam..
Min ena rått flicka på 1 månad äter papper. Från toarullarna jag lägger in. Hon är lite rund om magen och jag är lite rädd att hon ska få kramper eller så.. är det ofarligt för råttor att äta papper?
Och dom äter på huset också.. jag KAN tro att det är tänderna som kliar..
Sen också att dom äter sitt eget bajs.. har dom brist på nånting? Finns det nånting jag kan köpa förutom vanligt foder?
Största problemet är att min stora honråtta tar allting och "hamstrar" in det i deras hus, och där kan maten ligga och mögla i dagar.. dessutom får inte dom små någon chans att äta…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Köpt ifrån uppfödare eller djuraffär?
Uppfödare såklart, men ska det göra en sån stor skillnad?
Är hon bara 4 veckor? Kan inte hjälpa att undra vilken uppfödare som säljer ungar så unga…
Men för att hålla oss till ämnet: Äter hon inte maten alls? Vad matar du dom med? Hur länge har du haft henne?
Det är ofarligt att äta papper, såvida dom inte äter stora mängder av det. Trä däremot vet jag inte, men jag har aldrig varit med om att en råtta som gnagt på trä har tagit skada av det. Dessutom brukar dom inte alltid svälja allt dom gnager på, även om det ser ut som det.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag haft dom sedan den 7:e, och dom är 5 veckor nu.
Och vad är det som är så allvarligt med att dom är så unga?
och ja hon äter maten, mycket lite, men hon äter..
Jag är bara rädd att hon ska få näringsbrist eller få kolik..
för under 5 veckor kan dom utveckla problematik med hur dom beteer sig, samt att dom får sömre immunförsvar tror jag? kan inte svara helt, är mycket intresserad av att veta själv.
Bara för förtydliga så kommer hon från mig, föddes 3:e juli och flyttade i söndags den 7:e augusti, alltså på 5-veckors dagen, och hon vägde då 110 gram. Går att kolla på facebooksidan Katoz Råttuppfödning om man vill vara säker… Skulle tipsa att ge henne någon att knapra på, grenar av fruktträd brukar vara poppis :) Och om maten ligger inne i huset och blir gamalt så ge dom mindre portioner med färskmat.
Katoz