Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 550 ggr
Lamina
0

Ensamråtta söker nytt hem

• Födelsedatum: 8/9 -10
  • Färg, teckning o hårlag: Blue Agouti (tror jag) Irish mm Rex
  • Kön: Hane, kastrerad
  • Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 13 vid födsel, 9 vid avvänjning
  • Faderns namn, födelsedatum, vikt: Blyger's Neptunus "Russian", vet ej, vet ej
  • Moderns namn, födelsedatum, vikt: Silver Star Ratz Carrie "Netti", vet ej, vet ej
  • Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Vill att han ska komma till någon som har massor med tid över bara till honom
  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Kairo kan ibland vara väldigt äventyrslysten, men är för det mesta en riktig mysig kille som älskar att ligga i famnen och gosa. Han vill alltid vara med och kommer fram och ber att få komma ut så fort man kommer i närheten av buren. Han funkar tyvärr inte med andra råttor
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: En symbolisk summa på 150kr, ej reggad
  • ort där råttan/råttorna finns: Falun, men hittar jag rätt hem så tänker jag inte låta avstånd vara något problem
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt: 076-834 49 78 eller maila kokkoslove@hotmail.com. Jag svarar sällan i telefon, så maila helst
  • Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst

Vet inte riktigt var jag ska börja…

Kairo, eller Reykjavik som han heter i stamtavlan, är min absoluta favorit bland råttorna. Han är så otroligt mysig och underbar! Tyvärr är han inte lika snäll mot andra råttor. Efter en introducering av ny flockmedlem som gick otroligt fel så löpte han amok och bet sönder flockledaren och en annan hane. Jag valde att kastera honom i hopp om att det bara var hormoner som spökade. Nu har det gått en månad sen kastrering och jag försökte introducera honom till honorna. Tyvärr har han med all tydlighet visat att dominansen och aggressionen fortfarande sitter kvar och jag tvivlar starkt på att han skulle kunna gå ihop med någon annan råtta igen.

Jag vill ge Kairo en massa tid bara med mig, men vet att det inte är möjligt eftersom jag har många andra djur som även dom kräver tid. Därför hoppas jag kunna hitta ett hem som har massor med tid över bara till honom. Kairo betyder så otroligt mycket för mig och hittar jag inte det perfekta hemmet så kommer han få stanna här.

Jag har nyligen fått problem med rossel bland mina råttor och kommer behöva medicinera alla råttor. Kairo kommer inte vara redo att flytta fören han är färdigmedicinerad runt slutet av månaden.

Har tyvärr ingen bra bild på honom men ska ta och fota honom lite i morgon.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

alexfifan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har mailat dig, är ev intresserad! :)

you can't face the problem, if the problem is your face……

Lamina
0

Ojda, har skrivite fel. Han heter Madrid i stamtavlan, inte Reykjavik. Spelar ju inte så stor roll egentligen, men rätt ska vara rätt.

Alexfifan: Jag är ledsen att jag inte svarat på flera dagar. Men flyttar på Måndag och har massor att göra. Dessutom så krånglar mailen som bara den. Men du kommer få svar senast i morgon. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?