Skattmasen i farten
Hörde via mitt forum, att skattmasen är ute på zoonen och frågar folk om djur etc.
Hur är det egentligen. Visst får man tjäna upp mot 10000 per år utan att skatta för det?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Kanske lägga till frågan. Hur skattar man för t.ex råttor?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Är det hobbyverksamhet så tror jag att jag minns rätt att du kan räkna utgifter fem år bakåt och om du då tjänat mer än 10 eller 20 000 över det så får du skatta på det. Är du ett företag så gäller helt andra regler :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Lär ju vara i första hand privata hunduppfödare etc som de är ute efter, de borde ju veta att man typ tjänar nada på smådjur som råttor :)
Jag mailade och frågade Skatteverket för nått år sedan, minns inte riktigt summan men har för mig att det var 20.000 per år. Tjänar du mer så måste man registrera ett företag. För mig var det mycket högre summa än jag trodde så la det inte så mycket på minnet. Men visst finns det dom som tjänar mer, och har smådjursuppfödning som inkomst.
Katoz
Hmm…hittade mer info nu. Allt du går med vinst ska du skatta. Men om du tjänar mer än en viss summa per år så ska du registrera ett företag.. Inte det lättaste och kunna räkna ut om man tjänar nåt. Själv glad om man skulle gå plus minus noll… Ett tips är att maila och fråga hur man skattar. Smidigare än att leta bland deras info :)
Katoz

Puttar upp lite med en tanke om detta med skattning. (sitter o slösurfar på jobbet *shhh. säg inget* 
Helt rätt o lätt kan man säga att man inte tjänar nått alls tror jag, räknar du med timmarna du lägger ner på dem? dem "kostar" oxå 
"Din verklighet är inte Min verklighet"